جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۵:۳۰
کد مطلب: 25502
۰
۱
با صدور بخشنامه‌ای ابلاغ شد

تأکید فانی بر لزوم به‌کارگیری زنان توانمند در سطوح مختلف مدیریتی آموزش و پرورش

به گزارش فارس، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با صدور بخشنامه‌ای به تمام مدیران کل استان‌ها، معاونت‌ها و سازمان‌های وابسته به آموزش و پرورش بر لزوم به‌کارگیری زنان کارآمد در سطوح مدیریتی این وزارتخانه تأکید کرد.

در این بخشنامه آمده است:
«در راستای بهبود مدیریت منابع انسانی و بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های موجود نیروی انسانی متخصص و مجرب و به منظور ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی و نیز با عنایت به سیاست‌های راهبردی رئیس محترم جمهوری اسلامی در حوزه بانوان، ضروری است با توجه به واقعیت غیر قابل انکار نقش زنان متعهد و متخصص به عنوان نیمی از جمعیت در توسعه و تعالی کشور و با در نظر گرفتن اولویت‌های نظام تعلیم و تربیت و لزوم رعایت شایسته‌سالاری، از ظرفیت و توانمندی زنان کارآمد فرهنگی، در سطوح مختلف سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری و حوزه‌های مدیریتی استفاده مناسب به عمل آید و در این زمینه گزارش اقدامات انجام شده ارسال گردد»
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

مریم خانجانی
خدارو شکر همه مشکلات معلمان حل شد دیگه! .بنظرم اصلا زن و مرد نداره هر کی شایسته هست می تونه مدیر بشه براساس شایسته سالاری . بشرطی که انتخاب درستی بشه و یک تست شخصیتی هم از این افراد گرفته بشه . ضمنا از همسران افراد با نفوذ هم انتخاب نشن . در مجموع تو مباحث اجرایی و مدیریتی آقایان قویتر هستن. خانم ها به درد سرکلاس میخورن نه پشت میز نشینی تا 8 شب برای 4تا امضا و تنظیم نامه . متاسفانه بیشتر مدیران مدارس دخترانه از دختران سن بالای مجرد که دنیا رو فقط سیاه و سفید می بینن انتخاب شدن و به معلمان دیگر به چشم یک نوکر نگاه می کنن و در طی 15 سال مدیریت خود با راه انداختن باندبازی میز ریاست را ول نمی کنن. در صورتی که هر مدیر هرچند خوب هم باشه 5سال بیشتر نباید رئیس باشه تا به همه این فرصت داده بشه . طرف اگه خلاق باشه تو 2سال خودشو نشون میده . مدیران مدارس چرا باید بالای 20سال ریاست کنن و فقط بلد باشن به کارشناس یک اداره سواری بدن ولی به معلمان با تحصیلات دکترا هم محل نذارن و سرشون داد بکشن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
قلب فقط کارش خونرسانی نیست؛ رزق و روزیتون رو هم میرسونه! خوش قلب باشید