چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۵ تير ۱۳۹۳ / ۱۱:۵۳
کد مطلب: 25631
۰

قبولی کنکور یکی از نوت‌های ترانه موفقیت

سمفونی امید را در گوش زندگی بنواز
قبولی کنکور یکی از نوت‌های ترانه موفقیت

به گزارش فارس، کنکور سراسری سال 93 از صبح فردا با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی تجربی آغاز می‌شود و پس از آن گروه‌های آزمایشی زبان‌های خارجه، علوم ریاضی، هنر و علوم انسانی در 364 شهرستان و بخش کشور و 15 کشور خارجی به رقابت می‌پردازند.

برای داوطلبان کنکور علوم ریاضی و هنر امروز آخرین روز مانده به کنکور است و داوطلبان گروه‌های دیگر نیز یکی دو روز پایانی را سپری می‌کنند.

داوطلبان آزمون سراسری می‌دانند که برای نواختن ترانه موفقیت، کنکور یکی از راه‌ها است و حتی در صورت موفق نشدن در کنکور نیز می‌توانند از مسیرهای دیگر برای رسیدن به موفقیت در زندگی بهره ببرند.

آن‌ها می‌دانند که یکی دو روز پایانی وقت درس خواندن نیست. بهتر است به جای سر ‌و‌ کار داشتن با کتاب‌ها و جزوه‌ها، فکری برای سر‌ و ‌سامان دادن به اوضاع روحی و آرامش روانی خودشان کنند.

در اینکه داوطلبان کنکور روزهای پر از استرسی را می‌گذرانند شکی نیست ولی از احساس که بگذریم منطق حکم می‌کند داوطلبان کنکور امروز تمرکز بیشتر را بر روی کسب آرامش و سر‌و‌سامان دادن به اوضاع روحی‌ داشته باشند.

* حرف‌های خودمانی روز آخر با داوطلبان کنکور

امشب زودتر بخوابید

تا امروز بر اساس برنامه‌ریزی درس خواندید و برنامه‌ریزی شما بر کمتر خوابیدن تنظیم شده بود ولی امشب همه عادت‌ها را کنار بگذارید و زودتر بخوابید.

پیشنهاد ما به شما این است که حدود ساعت 10 تا 11 شب حتماً بخوابید و حتی اگر خوابتان نمی‌آید روی تختتان دراز بکشید و با بستن چشم‌ها به مغزتان استراحت دهید تا صبح زودتر بیدار شوید.

بر اساس نظر کارشناسان 40 دقیقه زمان می‌برد تا سیستم اعصاب مرکزی شما آماده سرویس‌دهی شود بنابراین شب زودتر بخوابید تا صبح زودتر از زمان معین بیدار شوید.

غذای مناسب بخورید

مطمئنا مغز شما در روز کنکور از انرژی استفاده می‌کند که شما آن را در روزهای قبل ذخیره کرده‌اید. در روز پایانی مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه، خرما، عسل، انجیر و مغز گردو را حتما در برنامه غذایی‌تان قرار دهید.

شام قبل از کنکور به هیچ‌وجه نباید غذای حجیم، پرکالری و سرخ‌کردنی باشد زیرا باعث اختلال در خواب شده و همچنین استرس‌زا است.

بهترین شام یک وعده غذایی معمول و سبک حدود 500 کیلوکالری است که باعث ایجاد آرامش در فرد می‌شود.

در مورد صبحانه هم باید دو موضوع را در نظر گرفت؛ اینکه چه چیز باید خورد و چه چیز نباید خورد. بهترین وعده صبحانه برای روز کنکور، نان و پنیر و خرما یا گردو است.

از سوی دیگر با توجه به اینکه درصد قابل‌توجهی از افراد مشکل عدم ‌تحمل لاکتوز شیر را دارند به هیچ‌عنوان نوشیدن شیر، شیرقهوه، شیر کاکائو و... برای صبحانه روز کنکور توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است باعث مشکلات گوارشی شود.

داوطلبانی که در نوبت ظهر آزمون دارند نیز باید از یک وعده غذای سبک استفاده کنند تا باعث انحراف گردش خون به سمت دستگاه گوارش و در نتیجه اختلال در خون‌رسانی به مغز نشود.

در زمان کنکور نیز یک کف دست نان همراه با پنیر و گردو یا مقداری میوه خشک آماده کنید تا بتوانید حین آزمون از آن استفاده کنید.

ورزش کنید

این را فراموش نکنید که در روز امتحان باید حدود 4 تا 5 ساعت روی صندلی سفت و سخت امتحان بنشینید بنابراین از حالا باید فکری برای تقویت عضلات بدنتان کنید.

لازم نیست بدنتان را با ورزش‌های سنگین خسته کنید. شما می‌توانید با چند حرکت کششی سبک و ساده در منزل عضلات خودتان را تقویت کنید.

روانشناسان در تمام توصیه‌های خود تاکید ویژه‌ای بر تاثیر آب بر آرامش روانی داشته‌اند. بنابراین در این روز پایانی اگر توانستید به استخر بروید و آرام شنا کنید.

فضای اتاقتان را تغییر دهید

حدس زدن فضاهای اتاق مطالعه شما چندان دور از ذهن نیست. یک اتاق شلوغ و پر از کتاب و جزوه! به شما توصیه می‌کنیم هر چه سریع‌تر خودتان را از شر کتاب و جزوه‌ها خلاص کنید.

تا جایی که می‌توانید اتاقتان را خلوت کنید و جای کتاب‌ها را با گلدان‌های سبزی که راه اکسیژن را به فضای اتاقتان باز می‌کند عوض کنید.

درس خواندن در روز پایانی را کنار بگذارید.

شناسایی محل آزمون

امروز به اطراف محل آزمون بروید تا ضمن شناسایی محل آزمون گردش مختصری هم داشته باشید.

این کار علاوه بر اینکه به شناسایی محل آزمون به شما کمک می‌کند باعث می‌شود، ارتباط خوبی با آن محل برقرار کنید و در روز آزمون ترس و استرسی بابت غریب بودن در آن محل نداشته باشید.

ضمنا می‌توانید مدام با خودتان بگویید این همان جایی است که در‌های دانشگاه را به روی من باز خواهد کرد!

به خدا توکل کنید

شما درستان را خوانده‌اید، تست زده‌اید، تلاش کرده‌اید و از همه وقت‌تان بهره برده‌اید پس دیگر کاری از دست شما برنمی‌آید و کار را باید به کسی بسپارید که همه قفل‌ها به دست او باز می‌شود.

با این ‌حساب باید همه انرژی‌های منفی و فکر و خیال‌ها را از ذهنتان دور کنید و فقط به خدا توکل کنید.

مطمئنا آرامشی که توکل به خداوند متعال به شما می‌دهد، قدرتی نصیبتان می‌کند تا کنکور که در ذهن خودتان به غول تشبیهش کرده‌اید را به راحتی و با موفقیت از مقابلتان برمی‌دارد.

قبولی کنکور فقط یکی از راه‌های موفقیت است و چه بسیارند افراد موفقی که از طریق قبولی در کنکور به موفقیت نرسیده‌اند و مسیرهای دیگری را طی کرده و به هدف دست یافته‌اند.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .