يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - 31 May 2020
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۵ تير ۱۳۹۳ / ۱۲:۰۷
کد مطلب: 25633
۱

4 توصیه تغذیه‌ای متناسب با خلق و خو

دکتر پیام فرهبخش متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: از آنجایی که خوردن به افراد آرامش می‌دهد می‌توان گفت که خورد و خوراک با خلق و خو ارتباط تنگاتنگی دارد.
وی افزود: مصرف خوراکی‌های شیرین باعث افزایش سطح هورمون سروتونین می‌شود و در این صورت احساس آرامش به فرد دست می‌دهد.
وی ادامه داد: زمانیکه افراد به رژیم گرفتن رو می‌آورند احتمال اینکه خلق و خوی آنها به سمت عصبانی شدن برود زیاد است بنابراین توصیه می‌کنیم افراد وعده غذایی کوچک به تعداد دفعات استفاده کنند تا از عصبانیت جلوگیری شود.
وی اظهار داشت: توصیه می‌کنیم افراد به جای اینکه از مواد پرکالری و پرانرژی مثل بستنی و شیرینی و شکلات استفاده کنند از گروه سبزیجات مثل هویج، ساقه کرفس، کلم، خیار و گوجه استفاده کنند.
فرهبخش خاطرنشان کرد: افرادی که تمایل به مصرف سبزیجات ندارند از ذرت بود داده بدون نمک و کره که نسبت به بقیه تنقلات کم انرژی‌تر است استفاده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فرسودگی شغلی میان بهترین کارمندان رایج است؟
جایگاه بازی درمانی در مشکلات روان‌شناختی کودکان
چطور برای درس خوندن برنامه‌ریزی کنیم؟
از واکاوی علت گرایش به خالکوبی تا «عقده آدونیس»
داستان رومینا و قتل در خانه‌ پدری
ساختار مغزی در افراد اسکیزوفرن با هوش بالا
افراد با تیپ شخصیتی نوع D  و آسیب های روانی کرونا
جزئیات قتل دختر ۱۴ ساله تالشی توسط پدر سنگدل
با این ۳ نکته دانش‌آموزان بدقلق را به درس‌خواندن تشویق کنیم
شخصیت زنان از دیدگاه شینودا بولن
۸ عاملی که باعث می‌شود خاطرات‌مان را فراموش کنیم
بیماری ام اس با چه علائمی بروز می‌کند؟
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی