پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۳ / ۰۰:۵۸
کد مطلب: 25717
۰
مشاور معاون وزیر بهداشت خبرداد:

تسهیلات طرح و سربازی برای پزشکان پژوهشگر

تامین مالی و ضمانت استخدام محققان
به گزارش مهر، دکتر مجتبی زارعی مشاور معاون وزیر بهداشت و دبیر شورا در گفتگو با خبرنگاران در توضیح این برنامه گفت: پزشکانی که به زمینه های تحقیقاتی علاقمند هستند و می خواهند یک زندگی دانشگاهی و آکادمیک را دنبال کنند و فعالیت داشته باشند می توانند در این برنامه ثبت نام کنند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخشی از پزشکان در آموزش، بخشی در درمان و بخش کمی هم در پژوهش فعالیت می کنند. اما نسبت پزشکانی که در آموزش و پژوهش فعالیت می کنند نسبت به افراد حاضر در حوزه درمان کمتر است . از این رو وزارت بهداشت تصمیم دارد از پزشکانی که به تحقیق علاقمند هستند به طور ویژه حمایت کنند.

زارعی یادآور شد: برنامه آموزش پزشک پژوهشگر و آموزشگر در خارج از کشور هم وجود دارد که ما سعی کردیم با مطالعه آنها نسبت به انطباق این برنامه با شرایط آموزشی و پژوهشی داخل کشور اقدام کنیم. در نهایت یک مجموعه کاملی از برنامه های آموزشی، تسهیلات رفاهی و پشتیبانی مالی و اداری از نخبگان و افراد حاضر در این برنامه تهیه کردیم.
وی با اشاره به ویژگی های این برنامه تاکید کرد: افراد حاضر در برنامه با دریافت حقوق تامین مالی می شوند، امنیت شغلی دارند و رئیس دانشگاه استخدام آنها تضمین می دهد، اتوماتیک وار به عضویت بنیاد ملی نخبگان در می آید، بودجه تحقیقاتی جداگانه ای به صورت بالاسری به مراکز میزبان این افراد داده می شود.

مشاور معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: بر اساس سطحی که فرد دارد اگر پزشک عمومی باشد در سطح مربی و اگر پزشک متخصص باشد در سطح استادیار حقوق دریافت می کند. این افراد در آخر دوره که طول دوره تخصصی یا فوق تخصصی به اضافه 3 سال است یک درجه Ph.D هم می گیرند.

وی درباره طرح پزشکی و سربازی افرادی که در این برنامه شرکت می کنند گفت: افرادی که سربازی نرفته باشند و یا هنوز طرح پزشکی خود را نگذرانده باشند همانند نخبگان تحت عضویت بنیاد نخبگان این افراد هم طرح و سربازی خود را در قالب این برنامه می گذرانند.
زارعی با اشاره به اینکه افرادی که به هر شکلی متمایز هستند می تواننددر این برنامه شرکت کنند ، گفت: دارندگان مدال های المپیاد، نفرات اول کنکور، دارندگان حداقل معدل 15، برگزیدگان آزمون های کشوری، دارندگان مقالات خوب در دوران تحصیل و یا افرادی که اختراعات خاصی دارند نیز می توانند در این دوره شرکت کنند. وی گفت: ما به دنبال کسانی هستیم که تعهدی نسبت به علاقه پژوهشی و علمی که در آن هستند و همچنین خدمت به مملکت داشته باشند.

زارعی خاطرنشان کرد: افراد می توانند از امروز 9 تیرماه تا 15 مردادماه در این برنامه ثبت نام کنند . افراد واجد شرایط در شهریورماه دعوت به مصاحبه می شوند و در نهایت 60 نفر را برای برنامه در سال اول انتخاب می کنیم. وی اظهار داشت: افراد می توانند با ورود به سایت http://rcd.hbi.ir/ از تمامی جزئیات، نحوه ثبت نام و برنامه های آموزشی آن مطلع شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...