کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با اظهار نگرانی از تعداد مبتلایان به اوتیسم اعلام شد

بالاتر بودن تعداد کودکان ایرانی مبتلا به اوتیسم از میانگین جهانی

11 تير 1393 ساعت 19:13

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه طرح غربالگری بیماری اوتیسم در کشور در حال اجراست، گفت:‌ با توجه به افزایش آمار مبتلایان به اوتیسم، علاوه بر تقاضای نگه‌داری از آنها در مراکز روزانه، با تقاضا برای مراکز شبانه‌روزی نگه‌داری از مبتلایان به اوتیسم روبرو شده‌ایم که بی‌سابقه است.


دکتر یحیی سخنگویی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز اجرای طرح غربالگری بیماری اوتیسم اظهار کرد: غربالگری برای کودکان دو تا پنج سال در حال انجام است.
وی ادامه داد: پیش از آغاز غربالگری، آموزش کشوری برای تمام افراد متخصص انجام و کتب آموزشی مربوط در اختیار تیم‌های غربالگری قرار داده شده بود. معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مبتلایان به اوتیسم و موارد مشکوک شناسایی شده‌اند گفت: متاسفانه تعداد کودکان شناسایی شده بالاتر از میانگین جهانی است؛ قبلا این آمار بسیار کم بود و به چشم نمی‌آمد، البته هنوز تمامی اطلاعات برای ارائه آمار نهایی جمع‌آوری نشده‌اند.

سخنگویی ادامه داد: با توجه به افزایش آمار مبتلایان به اوتیسم، علاوه بر تقاضای نگه‌داری از آنها در مراکز روزانه، با تقاضا برای مراکز شبانه‌روزی نگه‌داری از مبتلایان به اوتیسم روبرو شده‌ایم که بی‌سابقه است. علت ین امر آن است که برخی خانواده‌ها از توان نگه‌داری فرزندانشان عاجز شده‌اند.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح غربالگری اوتیسم شناسایی و ارائه بموقع خدمات توانبخشی است تا بتوانند وارد مدارس عادی شوند، اظهار کرد: تشخیص دیرهنگام منجر به عقب ماندگی ذهنی و حضور آنها در مدارس استثنایی خواهد شد.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در حال حاضر متقاضی 32 مرکز روزانه برای نگه‌داری از مبتلایان به اوتیسم هستیم، افزود: با توجه به نیازهای کشور برای مراکز شبانه‌روزی مدتی پیش نخستین مرکز شبانه‌روزی در استان خراسان رضوی دایر شد.


کد مطلب: 25764

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/25764/بالاتر-بودن-تعداد-کودکان-ایرانی-مبتلا-اوتیسم-میانگین-جهانی

میگنا
  https://www.migna.ir