سازمان نظام روانشناسی و مشاوره؛
به برخی فارغالتحصیلان روانشناسی پروانه مطب نمیدهیم
فریبرز درتاج معاون پژوهشی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از وظایف سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایرانی دادن مجوز کار به روانشناسان فارغالتحصیل میباشد.
این روانشناس یا در آزمون برد کتبی برای آنهایی که مدرک کارشناسی شان مرتبط نیست شرکت میکنند یا اینکه مصاحبه میشوند یکی از مشکلات ازدیاد مراکز دانشگاهی است که در رشته روانشناسی دانشجو پذیرش میکنند، در حال حاضر بیشتر از 200 هزار دانشجوی رشته روانشناسی در دانشگاههای کشور مشغول تحصیل هستند.
وی در ادامه افزود: بعضی از این واحدهای دانشگاهی که دانشجوی روانشناسی میگیرند حداقل کیفیتهای لازم را برای پذیرش ندارد به همین دلیل سازمان تصمیم گرفته به دانشجویانی که از این دانشگاه فارغالتحصیل میشوند، پروانه مطلب ندهد در فاز اول در خصوص پانزده دانشگاه و شاخصهایی که بر مبنای آن داریم تصمیم گرفته ایم.
این واحدها، واحدهایی هستند که یکی از شاخص های ارزیابی مراکز دانشگاهی شاخص آن نسبت استاد به دانشجو است که ایدهاش 12 به 1 یعنی 12 دانشجو و یک استاد که در کشور ما شاخص آن 18 به 1 است که در بعضی از دانشگاه ها 70 به 1 هم نیست.
یکی دیگر از شاخص ها تعداد مقالات علمی اساتید و دانشگاهها، مقالات علمی، پژوهشی و مقالات چاپ شده همچنین کتابهای چاپ شده، تعداد طرح پژوهشی انجام شده توسط آن واحد دانشگاهی و از همه مهمتر تجهیزات و امکانات آن دانشگاه است.
این روانشناس یا در آزمون برد کتبی برای آنهایی که مدرک کارشناسی شان مرتبط نیست شرکت میکنند یا اینکه مصاحبه میشوند یکی از مشکلات ازدیاد مراکز دانشگاهی است که در رشته روانشناسی دانشجو پذیرش میکنند، در حال حاضر بیشتر از 200 هزار دانشجوی رشته روانشناسی در دانشگاههای کشور مشغول تحصیل هستند.
وی در ادامه افزود: بعضی از این واحدهای دانشگاهی که دانشجوی روانشناسی میگیرند حداقل کیفیتهای لازم را برای پذیرش ندارد به همین دلیل سازمان تصمیم گرفته به دانشجویانی که از این دانشگاه فارغالتحصیل میشوند، پروانه مطلب ندهد در فاز اول در خصوص پانزده دانشگاه و شاخصهایی که بر مبنای آن داریم تصمیم گرفته ایم.
این واحدها، واحدهایی هستند که یکی از شاخص های ارزیابی مراکز دانشگاهی شاخص آن نسبت استاد به دانشجو است که ایدهاش 12 به 1 یعنی 12 دانشجو و یک استاد که در کشور ما شاخص آن 18 به 1 است که در بعضی از دانشگاه ها 70 به 1 هم نیست.
یکی دیگر از شاخص ها تعداد مقالات علمی اساتید و دانشگاهها، مقالات علمی، پژوهشی و مقالات چاپ شده همچنین کتابهای چاپ شده، تعداد طرح پژوهشی انجام شده توسط آن واحد دانشگاهی و از همه مهمتر تجهیزات و امکانات آن دانشگاه است.