جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۳ / ۱۷:۳۷
کد مطلب: 25996
۰
متخصص بیماری‌های پوست و مو تشریح کرد

افراد مستعد شوره سر کدامند؟

پروانه ساکت، در گفت‌و‌گو با فارس شوره سر را عارضه‌ای التهابی شبیه اگزما و شایع در بخش‌هایی از بدن که موهای ضخیم و غدد چربی وجود دارد توصیف کرد و گفت: علت بروز عارضه شوره، وجود مقادیر زیادی میکروارگانیسم به نام تتروسکروم است که بیشتر به شکل پوسته سفید چرب و همراه با خارش دیده می‌شود هر چند به دوشکل شوره خشک و چرب وجود دارد.

این متخصص بیماری‌های پوست،‌ مو و زیبایی محل بروز و ظهور عارضه شوره را ناحیه سر، ریش، پشت گوش، داخل گوش و سینه عنوان و درباره علل تشدید شوره تصریح کرد: استرس و بی‌تحرکی تا حدودی شوره را تشدید می‌کند ولی در کل زمینه‌ای در افراد وجود دارد که عامل ایجاد شوره می‌شود. وی درباره باور برخی افراد مبنی بر تأثیر تغییر رژیم غذایی بر شوره سر گفت: رژیم غذایی هیچ ارتباطی با ایجاد یا تشدید شوره سر ندارد و بهترین درمان خانگی یا کنترل این عارضه،‌ شست و شوی مرتب موهای سر و سایر مناطق مستعد شوره زدن است و چنانچه شست و شو صورت نگیرد تعداد میکروارگانیسم ها افزایش یافته و شوره تشدید می‌شود.

ساکت درباره تبعات شوره سر و تشدید این عارضه گفت: عارضه شوره سر در هر سنی به وجود می‌آید و اگر این عارضه درمان یا کنترل نشود امکان افزایش ریزش مو در مبتلایان به این عارضه را در پی خواهد داشت بنابراین در هنگام مراجعه بیماران مبتلا به ریزش موی حاد یکی از عوامل مورد بررسی،‌ ریزش مو است. این متخصص بیماری‌های پوست،‌ مو و زیبایی با بی‌تأثیر بودن شوره در طاسی مردانه یا طاسی مخصوص خانمها گفت:‌ عوامل محیطی مانند تعریق و همچنین رنگ کردن مو نقشی در ایجاد یا تشدید شوره سر ندارد و تنها بی حرکتی و استرس تأثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: گاهی در افرادی که اگزما، حساسیت و خشکی مو دارند پوسته دیده می‌شود که با شوره تفاوت دارد و تنها کسی که می‌تواند این تفاوت را تشخیص دهد متخصص پوست است. ساکت درباره نقش خاراندن در تشدید شوره گفت: شوره التهاب ریشه مو است بنابراین خاراندن ممکن است عفونتی را به این عارضه بیفزاید زیرا میکروبهایی زیر ناخن وجود دارد که ممکن است به زیر پوست نفوذ کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو