جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۳ / ۱۱:۵۳
کد مطلب: 26025
۲

راههای مبارزه با آلزایمر + تصاویر

راههای مبارزه با آلزایمر + تصاویر

به گفته دانشمندان، فعالیت‌های مغز می‌تواند حفظ عملکردهای شناختی را تحریک کند؛ افرادی که جدول حل می‌کنند مغز‌های بزرگتری دارند و این کار به دفع آلزایمر کمک می‌کند.

تحقیقات آلزایمر انگلیس نشان داد که این آزمایش ها ثابت نمی‌کند که پازل از بیماری جلوگیری می‌کند.

تحقیقات جدید نشان داد فعالیت‌های مهیج مغز می‌تواند به حفظ ساختارهای آسیب‌پذیر و عملکرد شناختی در مناطقی از مغز که در این بیماری درگیر است، کمک کند.

دانشمندان موسسه ویسکانسین آلزایمر و مرکز تحقیقات بیماریهای ویسکانسین آلزایمر در ایالات متحده یک سری از آزمایشات را بر روی 329 نفر با میانگین سنی 60 انجام دادند.

شرکت‌کنندگان این تحقیق در معرض خطر بیشتری از بیماری آلزایمر به دلیل زمینه ژنتیکی خود یا سابقه خانوادگی بودند.

همچنین از آن ها اسکن مغز گرفته شد، دانشمندان همچنین از شرکت‌کنندگان خواستند که از نحوه  فعالیت‌هایی مانند کتاب خواندن و رفتن به موزه‌ها و بازی‌ها و یا حل جدول توضیح دهند.

 

محققان که یافته‌های خود را به کنفرانس بین‌المللی انجمن آلزایمر در کپنهاگ ارائه دادند، دریافتند که افرادی که از بازی‌ها گزارش داده ‌بودند به احتمال زیاد دارای حجم بیشتری از مغز بودند. آنها همچنین در آزمون‌های شناختی بالاتر از بقیه بودند.

به گزارش روزنامه دیلی میل،‌ محققان نتیجه گرفتند که، بازی‌ها می‌تواند در جلوگیری از بیماری آلزایمر در برخی از افراد کمک کند.

دکتر «لورا فیپس»، مدیر ارتباطات مرکز تحقیقات انگلیس آلزایمر همچنین گفت: این تحقیقات هیچ رابطه علت و معلول را نشان نمی‌دهد، اما این عوامل ممکن است در خطر کاهش حافظه و زوال عقل مفید باشد.

بر اساس نتایج تحقیقات، بهترین شواهد نشان می‌دهد که ما می‌توانیم خطر زوال عقل را با یک سبک زندگی سالم  کاهش دهیم- خوردن متعادل، رژیم غذایی سالم، ورزش منظم، عدم مصرف سیگار و حفظ و تحت نظر کلسترول و فشار خون بهترین گام‌هایی است که می تواند خطرات توسعه زوال عقل را در شما کاهش دهد.

زوال عقل، در پزشکی و روان‌پزشکی٬ اختلال مزمن و گاهی حاد فرایندهای روانی به علت بیماری عضوی مغز، که با تغییر شخصیت و موقعیت‌ناشناسی و اختلال در حافظه و داوری و اندیشه همراه است.

 

شایع‌ترین نوع دمانس٬ زوال عقل سالخوردگی یا آلزایمر است. از دیگر عوامل ایجاد دمانس می‌توان به سکته مغزی٬ دلیریوم ناشی از توکسیک شدن بدن در اثر مواد مخدر و روان‌گردان و بیماری‌های ناشایع ولی معروف مانند جنون گاوی اشاره نمود.

 

 

 
مرجع : خبرگزاری فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
زندگی آنقدر ابدی نیست که هر روز بتوان مهربان بودن را به فردا موکول کرد