جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۳ / ۱۶:۱۲
کد مطلب: 26048
۰
معاون آموزشی وزیر بهداشت:

نمی‌توان پذیرش دانشجوی علوم پزشکی را با شیب تندی کاهش داد

به گزارش فارس،نشست هم اندیشی مدیران آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور معاون آموزشی وزارت بهداشت در تالار شهید بهشتی دانشگاه برگزار شد.

 

در این نشست هم اندیشی که سید امیر محسن ضیائی معاون آموزشی وزارت بهداشت، علی اصغر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، جمعی از مدیران آموزشی وزارت بهداشت، معاونان دانشگاه و روسای دانشکده ها حضور داشتند، به منظور همسویی بیش از پیش مسئولان دانشگاه با سیاستهای وزارت بهداشت، مسائل آموزشی دانشکده ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ضیایی، معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: امروزه تعاملات کشورها از طریق علم و دانش صورت می گیرد و میزان سرمایه گذاری کشورها در حوزه آموزش به یک شاخص تبدیل شده است که بر این اساس، عیار توسعه کشورها با میزان رشد علم و دانش آنها سنجیده می شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان این نکته که آثار مثبت یا منفی تصمیمات و برنامه ریزی ها در نظام آموزشی در طولانی مدت مشخص می شود، بر لزوم  برنامه ریزی صحیح و کارشناسی شده در  تصمیم گیری در امور آموزشی تاکید کرد.

ضیایی با اشاره به رشد صعودی پذیرش دانشجو در سالهای گذشته تأکید کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو باید با توجه به زیرساخت ها، امکانات، تعداد اعضای هیأت علمی و متناسب با استانداردها صورت پذیرد. گرچه نمی توانیم پذیرش دانشجو را با شیب تندی کاهش دهیم و این موضوع باید با برنامه ریزی دقیقی صورت بگیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تولید خدمات و فناوری را هدف اصلی دانشکده های فناوری های نوین و آموزش مجازی برشمرد و تأکید کرد: باید از بزرگ شدن بی رویه آنها بدون نگاه به هدف اصلی آنها جلوگیری شود.

ضیایی با اشاره به لزوم تجمیع بیمارستان های آموزشی و آموزشی کردن پرسنل درمانی اظهار امیدواری کرد در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان نخستین دانشکده، سیستم آموزشی نوین پرستاری در بالین ایجاد شود.

راهکارهای تسهیل جذب هیأت علمی مورد نیاز دانشکده ها، راهکارهایی برای جذب دانش آموخته ها توسط خود دانشگاهها در محل های مورد نیاز، تغییر نام شعبه‌های بین الملل به پردیس های خودگردان از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

ضیائی از بسته حمایت از رشته های بین رشته ای در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: سهم هر دانشگاه در پذیرش این رشته ها مشخص می شود.

بر اساس این گزارش در ابتدای این نشست علی اصغر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تقارن برگزاری این جلسه با ماه مبارک رمضان را منشأ خیر و برکت دانست و هدف از این نشست هم اندیشی را بررسی مسائل آموزشی عنوان کرد.

وی در سخنان خود دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را دانشگاهی بزرگ و پیشگام، برخوردار از اساتید و اعضای هیأت علمی توانمند برشمرد که بر ارتقای کیفیت آموزش تمرکز دارد.

پیوندی با تأکید بر اهمیت توجه به آموزش تحصیلات تکمیلی، ایجاد رشته های بین رشته ای با همکاری وزارت علوم تحقیقات و فناوری، بین المللی شدن و برقراری ارتباط با کشورهای منطقه را از اهداف اصلی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بخشی از سخنان خود ایجاد ارتباطات و تبادلات علمی با کشورهای همسایه و منطقه را اعتباری برای دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برشمرد و تلاش دانشگاهیان در راستای بین المللی شدن دانشگاه به معنای واقعی را امری ضروری عنوان کرد.

پیوندی با اشاره به اینکه 11 درصد تولیدات علمی کشور برعهده دانشگاه های علوم پزشکی است، ظرفیت بالای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این خصوص را خاطر نشان کرد و یادآور شد: بسیاری از قطب های علمی آموزشی کشور نظیر اورولوژی، ژنومیک و چشم در این دانشگاه قرار دارند و بر توجه و اهمیت بیشتر به قطب های آموزشی کشور تاکید کرد.

همچنین در این مراسم صدوقی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی دانشگاه، تعداد دانشجویان در مقطع کارشناسی را 3600 نفر، کارشناسی ارشد 1800 نفر، دکتری 3400 نفر، 1000نفر در مقطع  phD و شعبه بین الملل 1800 نفر عنوان کرد.

وی با اشاره به نسبت تعداد اعضای هیأت علمی دانشگاه به دانشجویان به تفکیک دانشکده ها بر لزوم جذب هیات علمی در برخی رشته ها تاکید کرد.

صدوقی در ادامه مواردی نظیر راه اندازی سامانه الکترونیک دانشگاه، راه اندازی دانشکده فناوری های نوین، کسب رتبه اول کشوری در آموزش مجازی، کسب رتبه اول از نظر تعداد برنامه های آموزش مداوم در کشور،کسب رتبه دوم کشوری در جشنواره آموزشی یزد، برگزاری دوره های توانمند سازی اساتید در بدو استخدام و شروع به کار مجدد کمیته رتبه بندی اساتید را از اهم دستاورد های معاونت آموزشی دانشگاه عنوان کرد.

وی با اشاره به رئوس راهبردها و شاخص های برنامه های این معاونت، اهداف و سیاست های معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را تشریح کرد.

 

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست به داشته هاي خود عميق تَر نگاه كنيم