جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۴:۲۱
کد مطلب: 26168
۰

تعطيلات تابستاني و برنامه ريزي درسي

دانش آموز عزيز، مي توانيد با برنامه ريزي مناسب از تمام لحظه هاي فرصت يک ساله باقي مانده تا کنکور سال آينده، بهره ببريد، نگران نباشيد و خودتان را دست کم نگيريد، به اين نکته توجه کنيد که دليل اصلي اين که بعضي دانش آموزان نمي توانند درس هاي شان را به خوبي فرا بگيرند و با کنار گذاشتن کتاب خوانده شده، مطالبش را فراموش مي کنند نداشتن يک برنامه ريزي جامع و اصولي است. وقتي دانش آموز کنکوري کتاب هاي مختلف را پشت سر هم و بدون برنامه منطقي مطالعه مي کند، به دليل از اين شاخه به آن شاخه پريدن هاي بي دليل، انسجام ذهني اش را از دست مي دهد.

در قدم اول، کنکوري ها بايد بررسي کنند که از کدام کتاب ها مي خواهند مطالعه را شروع کنند، البته چقدر و چگونه مطالعه کردن هم، اهميت غيرقابل کتماني دارد.

بهترين تصميمي که دانش آموزان کنکوري مي توانند براي ادامه تابستان امسال داشته باشند، اين است که درس هاي پايه تخصصي سال هاي اول، دوم و سوم دبيرستان را به طور کامل مطالعه کنند تا در ادامه سال از مشکل ضعف در درس هاي پايه رنج نبرند.

همچنين دانش آموزان کنکوري بايد توجه داشته باشند که تابستان بهترين فرصت است تا در درس هايي که ضعف بيشتري دارند، مشکلات شان را با مطالعه بيشتر يا کمک گرفتن از ديگران حل کنند.

درباره برنامه ريزي هم توصيه مي شود، دانش آموزان تعداد کتاب هايي که بايد مورد مطالعه قرار بگيرد با توجه به حجم و اهميت شان به تعداد هفته هاي باقي مانده تا 15 شهريور تقسيم کنند تا متوجه شوند که بايد هر هفته چقدر مطالعه داشته باشند تا يادگيري درس هاي پايه شان را به موقع تمام کنند.

دانش آموزان بايد توجه داشته باشند که مطالعه هاي شان بايد مستمر باشد و همچنين اگر بتوانند تا 15 شهريور، همه درس هاي پايه را فرا بگيرند مي توانند تا پايان تابستان به مرور همين درس ها مشغول شوند. اين مرورها کمک زيادي به حفظ مطالب فراگرفته شده در حافظه بلند مدت دانش آموزان خواهد داشت.
يک توصيه مهم ديگر هم به دانش آموزان سال سوم دبيرستان اين است که اگر تا قبل از شروع سال تحصيلي فرصت داشتند، حتما درس هاي پيش دانشگاهي يک را بررسي مختصري بکنند تا با موضوعات مطرح شده در آن، ناآشنا نباشند. اين آشنايي کمک زيادي به بهتر ياد گرفتن درس هاي پيش دانشگاهي خواهد کرد.
راضيه حافظ شعرباف، کارشناس و مشاور تحصيلي
مرجع : روزنامه خراسان
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.