پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۹ / ۱۵:۰۷
کد مطلب: 262
۵
۱۵

زبان انگلیسی عمومی و تخصصی کنکور کارشناسی ارشد

پرسش های قسمت زبان تخصّصی همیشه به صورت درک مطلب (Reading Comprehension) در رابطه با ۲ تا ۵ متن تخصّصی طرح می شده اند؛ در حالی که ساختار سؤالات زبان عمومی هر سال دچار تغییراتی گردیده و شکل ثابتی به خود نگرفته است. البتّه به نظر می رسد پس از تمامی تغییرات، نهایتاً طرّاحان به چارچوب مشخّصی رسیده باشند چرا که در آخرین دوره آزمون کارشناسی ارشد، در تمامی رشته ها از الگوی واحدی استفاده شده است که نسبت به دوره های پیشین از انتظام و انسجام بهتری برخوردار است و احتمالاً تا چند سال آینده هم حفظ خواهد شد.
بر این اساس، ۱۰ سؤال نخست زبان عمومی به پرسش های لغت (Vocabulary) و ۵ سؤال بعدی به پرسش های دستور زبان (Grammar) اختصاص می یابد.
سؤالات لغت از یکدیگر کاملاً مستقل و مجزّا هستند، ولی سؤالات دستور زبان به صورت جای خالی در یک پاراگراف متن مشترک تعبیه می شوند که اصطلاحاً Cloze Test نیز نامیده می شود.
سؤالات زبان تخصّصی نیز تقریباً برای تمامی رشته ها در سال جاری مشتمل بر سه متن تخصّصی و ۵ سؤال درک مطلب از هر یک بوده اند. برای کسب آمادگی در بخش زبان تخصّصی، مطالعه کتاب زبان تخصّصی رشته خودتان و پاسخگویی به سؤالات درک مطلب آن مفید خواهد بود. البتّه این کتاب تنها نمونه هایی از متون تخصّصی رشته شما را در بر می گیرد و مطالعه آنها صرفاً به عنوان تمرین درک مطالب تخصّصی  توصیه می گردد و در آزمون کارشناسی ارشد از متن های این کتاب ها استفاده نخواهد شد.
بنابر این  خود را محدود به این کتاب نکنید و مسلّم بدانید که هرچه متون تخصّصی بیشتری را به زبان انگلیسی مطالعه کنید، آمادگی بیشتری پیدا خواهید کرد. مهارت پاسخگویی به سؤالات چهارگزینه ای درک مطلب نیز می تواند مکمّل دانش زبان تخصّصی شما باشد، که با تمرین و تکرار فراهم خواهد آمد.
حال، به موضوع اصلی بحث می رسیم : ”چگونه برای زبان عمومی آزمون کارشناسی ارشد آماده شویم“ برای کسب آمادگی مطلوب در پاسخ گویی به سؤالات لغت، باید گنجینه ای غنی از لغات متداول زبان انگلیسی در اختیار داشته باشید.
کتاب های متعدّدی برای این منظور موجود است که از بین آنها می توان «۵۰۴ Absolutely Essential Words» را بهترین و مطرح ترین دانست که می توانید فلش کارت لغات آن را از این صفحه دانلود کنید.؛ به گونه ای که بررسی ها نشان می دهد درصد قابل توجّهی از گزینه های سؤالات لغت آزمون کارشناسی ارشد در دوره های گذشته، از آن استخراج شده اند.
این کتاب مشتمل بر ۴۲ درس است که در هر یک ۱۲ لغت مهم مطرح و تعریف می شوند، هر یک در سه جمله نمونه استفاده می شوند، و آن گاه با تمرین های مختلف، در ذهن خواننده کتاب تثبیت می گردند. برای صرفه جویی در وقت و کاهش نیاز به مراجعه به Dictionary، می توانید به جای کتاب اصلی، از نسخه هایی که ترجمه های فارسی را نیز در کنار متن اصلی آورده اند و یا فلش کارت های آماده آن استفاده کنید. بعد از این کتاب، می توان «Barron’s Essential Words for the TOEFL» را یکی از بهترین منابع لغت دانست.
این کتاب هم ۳۰ درس دارد که در هر یک ۱۵ لغت مهم مطرح شده اند. مطالعه این منبع هم به غنی تر کردن دانش شما از لغات مهمّ زبان انگیسی کمک شایانی خواهد نمود. البتّه اگر می خواهید تنها از یکی از این دو منبع استفاده کنید، مطالعه کتاب ۵۰۴ را پیشنهاد می کنیم.
در همین زمینه پیشنهاد می شود حتما مقاله “یادگیری ابدی هزاران لغت زبان انگلیسی در کمتر از چند ماه” را مطالعه نمائید. در مورد گرامر هم می توانید از کتاب «English Grammar in Use (Cambridge)» استفاده کنید.
این کتاب شامل ۱۴۵ درس کوتاه است که در هر کدام، یک یا چند نکته دستور زبان انگلیسی مطرح شده و مثال های متعدّدی برای یادگیری هر چه بهتر آنها ارائه شده است. همچنین می توانید از این وبسایت برای مطالعه نکات و موضوعات گرامری استفاده کنید.

منبع: نصیر  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
سلام چگونه ميتوان 504واژه رادانلودكرد؟
سهراب
راهنماییهاتون خوب بود ممنون. فقط نتونستم چیزی برا دانلود پیدا کنم
سلام منم میخوام 504واژه را دانلود کنم ولی چیزی برا دانلود پیدانکردم. چکارکنم؟
Iran, Islamic Republic of
mer30 kheili estefade kardam
Iran, Islamic Republic of
براي كلاس هاي آموزشيبه اين وب لاگ هم مراجعه كنيد عاليه :آموزش زبان عمومي و تخصصی ويژه كنكور کارشناسی ارشد رشته هاي پيراپزشكي، علوم پايه و علوم انساني از پايه طي 30 جلسه
مریم
عالی بود مرسی.
سالار آزادي
سلام.
خيلي مفيد بود ممنون
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
سلام
فک کنم مهمترین منبع فارسی کنکور کارشناسی ارشد رو از قلم انداختید.
دو جلدی زبان عمومی ارشد زیر ذره بین تالیف انتشارات نگاه دانش.
این کتاب 504 و لغات تافل رو کامل پوشش می ده بعلاوه گرامر و پاسخ 15سوال زبان عمومی کنکور ارشد کلیه رشته از سال 86 تا 93
مهندس
Iran, Islamic Republic of
فوق العاده بود...بی نهایت ممنون
hashem
United States
سلام به همگی من 504 را کامل خوندم
ببینید لغات 504 مانند همه لغات دیگه فررار هستش زود از یادتون میره من پیشنهاد میکنم لغات را با مترادف انگلیسی هر کلمه حفظ کنید و حتما حتما به مثال هایی که زیر هر کلمه هست توجه کنید تا چگونگی به کاربردن کلمه در جمله بیاد دستتون
با تشکر
نیلوفر
Iran, Islamic Republic of
من کتاب 504 رو خوندم خیلی خوبه لغتاش خیلی کاربردبه.برای یادگیری لغات علاوه بر یادگیری انگلیسی به انگلیسی ساختن جمله خیلی خوبه.من خودم زبان رو درکانون زبان تا advance3 خوندم که اخیرین لولش و این روش یادگیری موثره تصویر سازی ذهنی هم خوبه که از یه لغت تصویری در ذهنتان شکل بگیره
sara
Iran, Islamic Republic of
سلام من می خوام بدونم چه در کتاب هایی باید در رشته زبان نمره بالایی کسب کرده باشیم
Azita
Iran, Islamic Republic of
بسيار خوب
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوب بود ممنون
شکوه منش
Romania
سلام

من می خواهم برای کنکور دکتری علوم سیاسی آماده شوم و امسال موفق نبودم

سطح زبانم اصلا خوب نیست. کلاس های استاد نیک پور هم رفتم و کتابشان را مطالعه کردم ولی متاسفانه درصد منفی زدم البته شاید مشکل از من بود که با این جور کلاس های کدینگ مشکلم حل نشد

لطفا اگر کتاب و کلاس مناسبی برای کنکور دکتری می شناسید اطلاع دهید به این سایت سر می زنم

با تشکر
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
شکست خوردن و زمین خوردن یک اتفاق است تسلیم‌شدن و بلندنشدن یک انتخاب است. نگذار انتخاب‌هایت اسیر اتفاق‌ها شود..!!!