کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاثیرات منفی تلویزیون دیدن بر روحیه افراد!

نشريه سلامانه , 7 مرداد 1393 ساعت 15:59

شاید طبیعی به نظر برسد که بعد از یک روز کاری سخت، روی مبل لم بدهید و کنترل را دست تان بگیرید و تلویزیون تماشا کنید، اما این کار می تواند اثر بدی روی روحیه شما بگذارد.


به گزارش سایت «فاکس نیوز»، یک تحقیق جدید نشان می دهد، افرادی که از کار خسته شده اند و به تلویزیون یا بازی های ویدیویی می چسبند، ممکن است احساس گناه کنند و خودشان را بازنده تصور کنند.

دانشمندان متوجه شده اند، تماشای تلویزیون به جای اینکه به کاهش استرس ناشی از کار کمک کند، در گروهی از افراد که اعتماد به نفس کمتری دارند، نتیجه عکس بدهد و ممکن است آنها به این کار، به چشم طفره رفتن از کارهای مهم نگاه کنند و خودشان را به خاطر اینکه روی رفتارشان کنترل ندارند، سرزنش کنند.

محققان آلمانی و هلندی از 471 نفر پرسیدند پس از کار (از 9 صبح تا 5 بعدازظهر) روز قبل، چه حسی دارند و برای رفع خستگی از چه وسیله ای استفاده می کنند. با وجود اینکه مطالعات قبلی نشان می دهد تلویزیون و وسایلی از این قبیل، به کاهش استرس کمک می کند ولی این تحقیق نتیجه ای کاملا برعکس داشت: کارگرهای خسته ای که برای رفع خستگی تلویزیون تماشا می کردند، حس می کردند بازنده هستند، چون فکر می کردند باید کتاب بخوانند یا به جایش گاراژ را تمیز کنند.
یکی از محققان در این زمینه گفت:«در عصر گوشی های هوشمند و اینترنت، اینکه وسایل ارتباطی همه جا حاضر هستند، اغلب به جای اینکه باعث تمدد قوا شوند، خودشان یک بار اضافه و عامل استرس هستند.»


کد مطلب: 26255

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/26255/تاثیرات-منفی-تلویزیون-دیدن-روحیه-افراد

میگنا
  https://www.migna.ir