شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - 29 Feb 2020
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۰۹
کد مطلب: 26269
۱

چند تکنیک طلایی برای کنترل خشم

مهدی روایی روانشناس و عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم شناختی در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران گفت: اولین و مهمترین نکته که در دستورات دینی ما مسلمانان هم نسبت به آن توصیه شده ذکر گفتن و سکوت کردن است هر چند در حالت خشم سکوت کردن بسیار دشوار به نظر می‌رسد ولی با کمی تمرین می‌توان به این مهم دست یافت و با این روش طرف مقابل را هم که ممکن است خشمگین باشد دعوت به آرامش کرد.

وی ادامه داد: دومین تکنیک، ترک موقعیت و عوض کردن محلی است که ما را دچار خشم کرده است. نکته سوم اینکه در هنگام خشم نفس عمیق بکشید و آن را چند بار تکرار کنید. چهارمین نکته لمس کردن و گرفتن دست نزدیکان و عزیزان و کسانی که حضورشان باعث آرامش ما می‌شود، است.

روایی در پایان گفت: گفتگوی ذهنی با خود و این باور در ذهن که همه مجبور نیستند طبق استانداردهای ما عمل کنند موجب می‌شود که خود را برای مواجهه با افرادی که هم‌ نظر و همفکر با ما نیستند آماده کنیم و با قرارگرفتن در این موقعیت‌ها آستانه خشم ما کاهش یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

مثلث کارپمن؛ نگاه روانشناسی به یک سبک زندگی بیمارگون
آمادگی روان شناسان برای کنترل اضطراب کرونا در کشور
در صفحه اینستاگرام یا فیسبوک شما بعد از مرگ چه اتفاقی می‌افتد؟
بررسی تفاوت های سه ویروس شایع؛ از آنفلوانزا تا کرونا
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...