پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ / ۰۳:۲۴
کد مطلب: 26372
۰

برنزه شدن به قیمت سرطان پوست

برنزه شدن به قیمت سرطان پوست

به گزارش ایرنا از رویترز، این مطالعات نشان می دهد که نرخ رشد سرطان از سال 1973 تا 2011 در این کشور 200 درصد افزایش پیدا کرده است.

سالانه بیش از 63 هزار نفر در آمریکا به بدترین نوع سرطان پوست(ملانوم) مبتلا می شوند که از این تعداد 9 هزار نفر جان خود را از دست می دهند. ملانوم شایع ترین سرطان در بین جوانان و نوجوانان آمریکایی است.

در این گزارش آمده است که برنزه شدن،با استفاده از دستگاه های سولاریوم و یا با استفاده از روش طبیعی که حمام آفتاب نامیده می شود، مهمترین عامل بروز سرطان پوست است.

پزشکان از تخت هایی که برای برنزه شدن استفاده می شود به تابوت تعبیر می کنند. استفاده از تخت های برنزه، احتمال بروز سرطان پوست را تا 75 درصد افزایش می دهد.

در این گزارش آمده است که از هر 3 زن آمریکایی، یک نفر از دستگاه سولاریوم استفاده می کند.

هزینه درمان ملانوم در آمریکا سالانه حدود 8.1 میلیارد دلار برآورد شده است.

بسیاری از کشورها مانند آلمان، مجازات بسیار سنگینی را برای باشگاه های ورزشی که خدمات سولاریوم ارایه می دهند وضع کرده اند.

رانندگی طولانی مدت در روز های آفتابی نیز یکی دیگر از عوامل بروز سرطان پوست است. هنگام رانندگی معمولا نور خورشید به طور مستقیم روی پوست دست و صورت می تابد.

به محض شنیدن نام سرطان پوست، خورشید به عنوان یکی از عوامل این بیماری در ذهن تداعی می شود ولی عوامل دیگری نیز در این بیماری خطرناک و کشنده نقش دارند. برخی از این عوامل عبارتند از :

• بیماری پارکینسون

تحقیقات اخیر نشان می دهد که رابطه مستقیمی بین ژن بروز بیماری پارکینسون و سرطان پوست وجود دارد. البته هنوز اطلاعات دقیقی در این مورد در دست نیست.

• استعمال دخانیات

استعمال هرگونه مواد مخدر باعث کاهش سیستم ایمنی فرد و درنتیجه افزایش احتمال بروز سرطان پوست می شود.

• پیوند عضو

معمولا برای بیمارانی که مورد پیوند عضو قرار گرفته اند تا سالها دارو هایی تجویز می شود که بدن آن ها عضو جدید را قبول کند و به اصطلاح پیوند پس نزند. اکثر این دارو ها باعث کاهش سیستم دفاعی بدن شده و احتمال بروز سرطان پوست را افزایش می دهد.

• رادیوتراپی

رادیوتراپی یا اشعه درمانی برای درمان انواع تومور و سرطان نیز یکی دیگر از عوامل خطرزا است.

از بین تمام موارد یاد شده فقط دو مورد مربوط به بیماری پارکینسون و رادیوتراپی در صورت بروز، غیر قابل اجتناب هستند؛ ولی با رعایت توصیه های پزشکی، استفاده از کرم ضد آفتاب و دستکش و کلاه در روزهای آفتابی می توان نسبت به این بیماری خطرناک در فاصله نسبتا ایمنی قرار گرفت.

مطالعات محققان انگلیسی نشان می دهد که استفاده از کرم ضد آفتاب به تنهایی نمی تواند بدن را به طور کامل در برابر سرطان پوست محافظت کند.

استفاده از کرم ضد آفتاب باید همراه با مراقبت های خاصی انجام شود تا اثر بخش باشد.

در این گزارش آمده است که استفاده از لباس آستین بلند، دستکش، کلاه، عینک آفتابی و راه رفتن در سایه همراه با استفاده از کرم ضد آفتاب در پیشگیری از آفتاب سوختگی و ملانوم موثر است.

تحقیقات نشان می دهد که آفتاب سوختگی و اشعه UV باعث صدمه به پروتئین DNA می شود؛ ولی نحوه این مکانیسم در پرده ای از ابهام قرار دارد.

آسیب DNA به مرور زمان به ملانوم تبدیل می شود.

این تحقیقات نشان می دهد که اشعه UV باعث اختلال در ژن P53 می شود. نقش اصلی این ژن، محافظت از بدن در برابر آسیب های وارده به DNA است.

استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 توصیه شده است و لازم است هر 2 ساعت یکبار تجویز شود. افرادی که پوست روشنی دارند بیشتر در معرض سرطان پوست هستند. استفاده از کرم ضد آفتاب برای نوزادان و کودکان نیز الزامی است.

ملانوم بدخیم پنجمین سرطان کشنده در انگلیس محسوب می شود و سالیانه بیش از 13 هزا نفر در انگلیس به آن مبتلا می شوند و مهمترین عامل ابتلا به آن اشعه ماورای بنفش خورشید است.

 

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند