پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ / ۰۴:۱۳
کد مطلب: 26485
۰

اثر نوشابه روی کلیه‌ها

اثر نوشابه روی کلیه‌ها
به گزارش فارس، خطرات ناشی از این نوشیدنی به مقدار قند بالای آن محدود نمی‌شود، وزن را بالا می‌برد و برای افراد مبتلا به دیابت مضر است. اما بهتر است بدانید مقداری اسید فسفریک نیز به ارمغان می‌آورد؛ دو لیوان نوشابه در روز دو برابر خطر ابتلا به نارسایی کلیه را افزایش می‌دهد؛ البته نوشابه هایی مانند سودا و نوشابه‌های شیرین هم همین خواص را دارا هستند.
نوشابه و اسید فسفریک یکی دیگر از خطرهای این نوشابه محتوای اسید فسفریک در نوشابه است؛ این ماده که تنها در نوشابه یافت می‌شود دارای طعم و مزه ترش است؛ اسید فسفریک یک مانع درعملکرد کلیه است و موجب ترویج سنگ کلیه می‌شود.

محققان آمریکایی برای نشان دادن این پدیده 500 نفر را مورد آزمایش قرار دادند؛ تمام عادات غذایی از جمله مصرف مشروبات الکلی در یک پرسشنامه جمع آوری شد؛ در این تحقیق مشاهده شد دو لیوان نوشابه خطر ابتلا به نارسایی کلیوی را دو برابر می‌کند، باید گفت در مورد نوشابه‌های لایت هم همینطور است. نارسایی کلیه یک بیماری شایع است و در حال حاضر 3 میلیون فرانسوی را تحت تاثیر قرار داده است.
بیماری کلیوی دیر تشخیص داده می‌شود و یک بیماری موذی است که طی سال‌ها به آرامی تکامل پیدا می‌کند تا زمانی که به صورت آشکار خود را نشان می‌دهد و غیر قابل برگشت است.
افرادی که در معرض این بیماری هستند باید بیشتر مراقب باشند: افراد بالای 60 سال، افرادی که دارای سابقه بیماری کلیوی ژنتیکی، فشار خون بالا و به ویژه کسانی که در معرض خطر دیابت هستند.
در حال حاضر به بیماران کلیوی توصیه می‌شود از نوشیدن نوشابه و دیگر موادغذایی که دارای اسید فسفریک هستند مانند گوشت خودداری کنند چون موجب گسترش این بیماری می‌شوند؛ افراد سالم نیز باید مراقب مصرف روزانه خود باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.