شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ / ۱۲:۲۸
کد مطلب: 26715
۰

اساسنامه فرهنگستان زبان آذری آماده است

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وعده رییس جمهور در سفر انتخاباتی خود به تبریز مبنی بر ایجاد فرهنگستان زبان ترکی آذری گفت: اساسنامه این فرهنگستان آماده است اما بسیاری از اساتید این حوزه معتقدند بهتر است این فرهنگستان در قالب فرهنگستان فرهنگ و هنر آذربایجان تعریف شود.

به گزارش ایسنا، اسماعیل جبارزاده در نخستین نشست مطبوعاتی خود پس از پذیرفتن سکانداری استانداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: زبان نیز جزئی از فرهنگ بوده و در واقع فرهنگ، رسوم و هنر آذربایجان باید مورد توجه باشد و بسیاری از صاحبنظران معتقد هستند این فرهنگستان باید با دیدگاهی جامع ایجاد شود و ما منتظر جمع بندی این موارد هستیم.

وی با تاکید بر لزوم وجود نگاه کارشناسی در طراحی، برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های استان خاطرنشان کرد: بعد از بررسی برنامه پنجم توسعه به این نتیجه رسیدیم که عمل به برنامه پنجم توسعه بدون منابع کلان مالی امکان پذیر نخواهد بود و از این رو با استفاده از توان کارشناسان دانشگاه‌های استان با گذر از عمل جزیره‌ای، در نخستین اقدام سند تدبیر استان تدوین شد.

وی ادامه داد: این سند بدون وابستگی به بودجه دولت نهایی شد و در نهایت امروز بخشی از این برنامه به تصویب رسیده است و حداکثر تا پایان شهریور ماه این سند ابلاغ خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی اظهارکرد: این سند بر اساس هسته‌های کلیدی برنامه ریزی شده و با توجه به اینکه علم اقتصاد حکم می‌کند منابع محدود در اهداف محدود متمرکز شود، امیدواریم این اقدام الگویی برای دیگر استان‌های کشور باشد تا با تدبیر و نگاه کارشناسی بتوانیم به توسعه استان کمک کنیم.

جبارزاده با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه تمام در استان گفت: بر اساس برآورد صورت گرفته 30 هزار میلیارد تومان پروژه ناتمام از دولت قبل به ما ارث رسیده است و مصمم هستیم تا پایان سال 94 پروژه‌های عمرانی استانی نهایی شود.

وی گفت: در طی سفر دکتر نوبخت به تبریز قول داده شد 100درصد بودجه مصوب برای پروژه‌های عمرانی استان تخصیص یابد.
وی با اشاره به پروژه‌های شاخص استانی که از طریق ورود بخش خصوصی به مرحله عملیاتی نزدیک شده است، خاطرنشان کرد: ضرورت اجرای پروژه اتوبان تبریز – بازرگان بر هیچ یک از ما پوشیده نیست و با توجه به اینکه سرمایه‌های قبلی بدون سرمایه گذاری‌های جدید بی نتیجه می ماند، از این رو این پروژه با استفاده از پتانسیل مالی شرکت خارجی ترک و با اعتباری بالغ بر 3000 میلیارد تومان عملیاتی می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.