پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ / ۲۰:۵۲
کد مطلب: 27061
۰

چگونه امنیت کودکمان را در مدرسه تامین کنیم؟

چگونه امنیت کودکمان را در مدرسه تامین کنیم؟

آغاز سال تحصیلی اگرچه برای برخی دانش‌آموزان هیجان‌انگیز است اما ممکن است برای برخی دیگر به ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی اضطراب‌آور باشد.

 

به گزارش ایسنا، برخی نوجوانان در آستانه سال تحصیلی جدید از اینکه دوستان خود را بار دیگر می‌بینند خوشحال هستند اما از طرفی ممکن است نسبت به محیط و آموزگاران جدید، نگرانی‌هایی داشته باشند.

 

اولیا در این راه نقش مهمی در کمک به تعادل روحی دانش آموزان و تطبیق آنها با فضای جدید ایفا می‌کنند. در این گزارش به نقل از پایگاه اینترنتی «هلثی چیلدرن» به برخی وظایف اولیا در طول فصل مدارس اشاره می‌شود:

 

نیازهای اولیه

اولیا باید در روزها و هفته‌های پیش از شروع مدارس که با سرعت می‌گذرند اطلاعاتی نسبت به آنچه که با شروع مدارس در انتظار فرزندانشان است، کسب کنند. به عنوان مثال باید بدانند:

 

1. فرزندشان چه برنامه‌ روزانه‌ای را دوست دارد.

2. هر روز مدرسه چه ساعتی شروع می‌شود و چه ساعتی به پایان می‌رسد.

3. آیا فرزندشان باید با خود غذا به مدرسه ببرد یا باید غذا و خوراکی‌های خود را در مدرسه خریداری کند؟

4. آیا لباس‌های خاصی برای مدرسه نیاز است یا خیر؟ مثلا برای زنگ ورزش چه لباس‌هایی لازم دارد؟ زیرا برخی والدین فکر می‌کنند فرزندانشان مستقیم از خانه گرم به کلاس درس می‌روند و اصلا از کلاس خارج نمی‌شود درحالی‌که آنها در فصل زمستان به کلاه، دستکش، پوتین و لباس گرم نیاز دارند.

همچنین اگر برایتان مقدور است از مدرسه فرزندتان بازدید کنید تا با محیط مدرسه و معلمان آنها پیش از آغاز رسمی سال تحصیلی آشنا شوید.

 

امنیت

 

اگرچه موارد ایمنی به احتمال زیاد در مدرسه و کلاس به دانش آموزان گوشزد می‌شوند اما والدین هم نباید بیکار بنشینند. آنها می‌توانند قوانین خاصی را مختص موقعیت و شرایط فرزندشان وضع کنند و به فرزندشان تاکید کنند که این قوانین برای امنیت خود اوست و به او اطمینان دهند که او با رعایت این موارد می‌تواند از خودش مراقبت کند. آنها باید این قوانین امنیتی را در طول سال تحصیلی چند بار با فرزندشان مرور کنند. به‌عنوان مثال:

 

- وقتی فرزندتان پیاده به مدرسه می‌رود:

 

1. همراه با او پیاده تا مدرسه بروید تا از میزان امنیت او در مسیر مطلع شوید.

2. الگوی ترافیکی مسیر او را بررسی کنید و مطمئن شوید آیا پلیس مدرسه در جلوی مدرسه حضور دارد تا فرزندتان را از خیابان عبور دهد یا خیر؟

3. به فرزندتان بیاموزید از پیاده‌رو تردد کند و به جای تردد از کوچه‌های خلوت و مسیرهای میانبر از مسیرهای اصلی عبور کند.

4. اگر از آشنایان شما کسی هست که فرزندی دارد و به همان مدرسه فرزند شما می‌رود می‌توانید از او بخواهید که در صورت امکان همراه فرزندتان برود. همینطور شاید در همسایگی شما دانش آموز بزرگتری باشد که بتوانید فرزندتان را به او بسپارید تا با مراقبت او به مدرسه برود. در این صورت وقتی فرزند شما هم بزرگ شد یاد می‌گیرد که از دانش‌آموزان کوچکتر به همین ترتیب مواظبت کند.

 

- وقتی فرزندتان با دوچرخه به مدرسه می‌رود:

 

1. از قوانین مدرسه دراین‌باره مطلع شوید و ببینید آیا در مدرسه قانونی درباره استفاده از دوچرخه یا اسکیت وجود دارد؟ برخی مدارس دانش آموزان را ملزم به استفاده از کلاه و قفل ایمنی می‌کنند.

2. همچنین قبل از شروع مدرسه موارد مهم ایمنی را با فرزندتان مرور کنید و به او تاکید کنید که حتما از کلاه ایمنی استفاده کند و تمام موارد ایمنی را در هنگام سوار شدن بر دوچرخه رعایت کند. خودتان نیز در هنگام سوار شدن بر دوچرخه یا اسکیت از کلاه ایمنی استفاده کنید تا فرزندانتان نیز از شما یاد بگیرند.

 

- اطلاع از قوانین حضور و غیاب مدارس:

 

والدین باید از قوانین مدارس در مورد غیبت دانش آموزان مطلع شوند. در صورت استقبال مسئولان مدرسه از آنها بخواهید در صورت غیبت یا دیر رسیدن فرزندتان با شما تماس بگیرند و موضوع را به شما اطلاع دهند. این مسئله امنیت فرزندتان را تامین می کند. به ویژه وقتی فرزندتان به موقع در مدرسه حاضر نشود ناظم یا مدیر مدرسه به راحتی موضوع را به شما اطلاع می‌دهند.

 

 

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.