پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ / ۱۸:۳۰
کد مطلب: 27241
۰
۲

خطر قطع داروهای بیمار مبتلا به اسکیزوفرنی چیست؟

خطر قطع داروهای بیمار مبتلا به اسکیزوفرنی چیست؟
افراد مبتلا به این بیماری اغلب در یافتن شغل یا حفظ آن با دشواری مواجه می شوند. بخشی از آن به این دلیل است که اسکیزوفرنی موجب اختلال در تفکر عادی ، تمرکز و ایجاد ارتباط با دیگران می شود.
همچنین می تواند ناشی از این حقیقت باشد که علائم این بیماری در جوانی آغاز شده و می تواند با تحصیلات و آموزش شغلی تداخل داشته باشد.

زنان مبتلا به اسکیزوفرنی در صورتی که قصد باردار شدن دارند، باید با پزشک خود این قضیه را در میان بگذارند. داروهای مورد استفاده اسکیزوفرنی به ویژه اگر در سه ماهه اول بارداری مصرف شوند می توانند خطر نقص های مادرزادی را در نوزاد افزایش دهند.

برخی از این داروها دارای خطرهای کمتری هستند بنابراین پزشک می تواند قبل از باردار شدن بیمار مبتلا به اسکیزوفرنی داروهای جایگزین زا توصیه کند.
متقاعد کردن بیمار مبتلا برای کمک گرفتن از دیگران می تواند کار دشواری باشد. درمان اغلب هنگامی آغاز می شود که فرد پس از دچار شدن به یک مشکل روانی در بیمارستان بستری شود.
خانواده می توانند با انجام موارد زیر وضعیت بیماری را تثبیت کنند.
تشویق فرد مبتلا به اسکیزوفرنی به پایبندی به مصرف دارو تشویق به پایبندی بیمار به قرار ملاقات با پزشک خود برای ویزیت و پیگیری حمایت از بیمار و احترام به او.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
خواهر من در بارداري اول دچار افسردگي شديد شد كه دكتر بيماري اسكيزوفرني را تشخيص داد و حدود ده سال است كه تحت درمانه ولي در طول اين مدت بعضي وقت ها خوردن دارو را براي مدتي ترك ميكرد و حالش دوباره بدتر از قبل ميشد, الان ايشون هفت ماهه باردار هستن (بارداري دوم) بدون مطلع كردن خانواده و حال روحي مناسبي ندارند آيا بعد از زايمان بهبود مي يابند يا از اين هم كه هست بدتر ميشوند؟ ممنون ميشم پاسخگو باشيد
ارزو
United Arab Emirates
باسلام برادر من 36 سالش، 6ماه بعد یک ماه بستری شدن در بیمارستان بخاطر کارهای زیاد وغیر عادی تشخیص اسکیزوفرنی دادن، از زنش جدا شده ودختر 9 سال داره، 6 ماه تحت درمان دارو در منزل خیلی اروم شده، ولی زمانی که خوب نبود حالش خانمش خیلی پرونده سازی کرده والان بخاطر یک ضربه به بچش زنش شکایت و زندان انداخته، موندم چیکار کنم،
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.