جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ / ۰۳:۳۸
کد مطلب: 27272
۰
معاون استاندار تهران:

نباید بگذاریم طلاق تبدیل به جشن شود

به گزارش ایرنا وی با بیان این مطلب که شایسته جامعه اسلامی نیست که آمار طلاق در آن به صورت تصاعدی افزایش پیدا کند تصریح کرد: تلاش برنامه‌های خانمان‌برانداز که از سوی ماهواره‌ها، فرهنگ دینی و اخلاقی جامعه را هدف قرارداده و متاسفانه در جهت عادی‌سازی طلاق کارسازشده است.وی اظهار کرد: همه تدابیر و توان خود را برای رواج ازدواج‌های منطقی و پیشگیری از طلاق‌های سریع، باید به کار گرفت.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار تهران با بیان این مطلب که انتظار جدی از کمیته کاهش طلاق این است که برنامه اجرایی و راه‌کارهای مشخص را برای دستگاه‌های متولی امر معین نمایند تصریح کرد: دفتر امور اجتماعی استانداری به طور جدی این مباحث را به سرانجام رسانده و به روش‌های پیشگیری عملی تبدیل و به دستگاه های اجرایی ذیربط ابلاغ کند.

وی با اشاره به این مطلب که مشکلات عاطفی طلاق برای طرفین نوعی مصیبت غمناک است تاکید کرد: نباید گذاشت این امر تبدیل به جشن موفقیت شود.

چاوشی با اظهرمن الشمس خواندن مشکلات فرزندان طلاق عنوان کرد: وارد کردن انسان‌های عقده‌ای و خطرناک به جامعه از حداقل عوارض اجتماعی طلاق محسوب شده و طلاق زمینه ناهنجاری‌های بسیاری را در کودکان پرورش می‌دهد.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار تهران تصریح کرد: عوامل منجر به طلاق در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و بخصوص اقتصادی باید تفحص و مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفته و راه کارهای عملی مقابله با آن‌ها ارائه شود.

وی با اشاره به این مطلب که طلاق سبب زوال تعهد اجتماعی مردان و زنان می‌شود عنوان کرد: خلاء عاطفی و اقتصادی ناشی از آن بسیار مخرب خواهد بود.

چاوشی با بیان این مطلب که خانواده‌های ایرانی براساس آمارهای اعلام شده رسمی بیشترین نقش را خواسته یا ناخواسته در جدایی زوج‌های جوان ایفا کرده‌اند اظهار کرد: این دوری از فرهنگ درحالی است که قرآن خانواده‌های طرفین را مکلف به چاره‌جویی برای حفظ و ثبات خانواده می‌داند.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار تهران محقق نشدن شروط ضمن عقد را در مرحله بعدی از علل وقوع طلاق عنوان کرد و گفت: مهریه سنگین یکی از این شروط است که با بروز هراختلاف کوچک تبدیل به یک معضل بزرگ می‌شود.

وی فقدان فضای تحمل و بردباری را عامل مهم دیگری در فروپاشی خانواده‌ها دانست و تصریح کرد: بی اخلاقی از سوی هریک از طرفین بلافاصله منجر به عکس العمل می‌شود درحالی که در آموزه‌های دینی ما تحمل و مدارا دارای فضیلتی بسیار است.

چاوشی بیان کرد: زوجین باید رفتارها و واکنش‌های صحیح را بشناسند و برای حل مسئله از آن استفاده کنند و آسانترین راه را که خطرناکترین راه (طلاق) است انتخاب نکنند .
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
خدايا،ميشه چند لحظه وقتتو بگيرم! اين دفعه چيزي ازت نمي خوام! فقط مي خوام  خيلي ساده بگم: ممنون براي همه چيز...