جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ / ۱۷:۳۵
کد مطلب: 27358
۰

آمار بالای همسر آزاری و طلاق در کشور

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور با اشاره به آمار بالای طلاق در کشور اظهار کرد: به ازای هر پنج ازدواج یک طلاق در کشور به ثبت می‌رسد و این نشانه افت شدید در سرمایه اجتماعی کشور است.

به گزارش مهر، مجتمع خدمات پیشگیری و ارتقای سلامت زندگی بعدازظهر چهارشنبه با حضور معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور، مدیران و معاونان بهزیستی خراسان رضوی افتتاح شد.

فرهاد اقطار در مراسم افتتاح این مجتمع در محل هتل گلستان مشهد ابراز کرد: با کمبود نیروی کارشناس برای ارائه خدمات پیشگیرانه در مناطق محروم مواجه هستیم و با امکانات موجود و این تعداد کارشناس نمی‌توانیم به تمام نیازهای جامعه پاسخگو باشیم. معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور با اشاره به آمار بالای همسر آزاری در کشور گفت: کودک ‌آزاری، همسرآزاری، سالمند و معلول‌آزاری و همچنین طلاق از مصادیق آسیب‌های اجتماعی محسوب می شود که برای کاهش آمار آن به یک همت همه جانبه نیاز است.

وی ادامه داد: این آمار ها ضروت اطلاع رسانی به خانواده ها را با توجه به شدت بحران‌های اجتماعی موجود در جامعه دو چندان می کند.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی با اشاره به محدودیت های موجود در بحث پیشگیری تاکید کرد: محدودیت‌های موجود در بحث منابع مالی در حوزه پیشگیری ما را ناچار به استفاده از ظرفیت خیران و مشارکت های مردمی می کند.

وی با اشاره به آمار بالای طلاق در کشور اظهار کرد: به ازای هر پنج ازدواج یک طلاق در کشور به ثبت می‌رسد و این نشانه افت شدید در سرمایه اجتماعی کشور است.
اقطار گفت: ایجاد مجتمع‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از اولویت های سازمان بهزیستی است که می توانیم از مشارکت‌ خیران و مردم در این راستا استفاده کنیم.
وی تاکید کرد: برای اینکه به اهداف مد نظر در حوزه پیشگیری دست پیدا کنیم باید آموزش های ارائه شده در این حوزه ساختار مند و مداوم باشند و بدون شک با چاپ بنر و سخنرانی نمی توان از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند ، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر خواهی شد.