جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ / ۱۸:۵۱
کد مطلب: 27387
۱

۱۰ راه ساده برای درمان گلودرد

از همین رو وب‌سایت health در گزارشی از 10 راه درمان گلودرد گفته است:


داروهای ضدالتهاب
یکی از بهترین راه‌های درمان گلودرد احتمالاً در قفسه دارویی همه منازل موجود است. داروهایی با ترکیباتی تسکین‌دهنده و ضدالتهاب این داروها حال شمارا بهتر و تورم گلو را نیز کاهش می‌دهد. ناپروکسین، آسپیرین و ایبوپروفن ازجمله داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی هستند.


آب‌نمک
چندین بار قرقره کردن آب گرمی که بانمک مخلوط شده است، تورم گلو را کاهش می‌دهد، مجرای گلو را باز و قورت دادن آب دهن را راحت می‌کند. توصیه می‌شود نصف قاق چای‌خوری به آب گرم نمک اضافه کنید، اگر مزه نمکین آب برای شما آزاردهنده است مقداری عسل به آن اضافه کنید تاکمی شیرین بشود.


قرص و اسپری
استفاده از قرص‌های مکیدنی که اغلب به شکل آب‌نبات دهند و باعث رطوبت دهان می‌شوند در درمان گلودرد بسیار مؤثر است. البته توجه کنید قرص‌هایی را خریداری کنید که ترکیبات خنک‌کننده یا بی‌حس‌کننده مانند اکالیپتوس و منتول دارند. اسپری‌ها هم تأثیری همانند قرص‌ها دارند، هر دو دارو نقشی در بهبود سرماخوردگی یا گلودرد ایفا نمی‌کنند ولی درد را به‌صورت موقت کاهش می‌دهند.


شرب سرفه
حتی اگر گلودرد شما با سرفه همراه نیست، شربت‌های سرفه در التیام مشکل شما اثرگذار است. اگر امکان استراحت برای شما وجود ندارد از شربت‌هایی استفاده کنید که ترکیبات خواب‌آور در آن‌ها وجود ندارد، در غیر این صورت شربت سرفه‌های که خواب‌آور هستند سریع‌تر درد شما تسکین می‌دهند.


مایعات
حفظ آب بدن، به‌خصوص در زمان سرماخوردگی و گلودرد اهمیت به سزایی دارد. نوشیدن مایعات به‌اندازه کافی ادرار شمارا زرد و شفاف نگه می‌دارد و موجب رطوبت غشاهای مخاطی می‌شود، درنتیجه با مواد حساسیت‌زا و باکتری‌ها بهتر می‌توان مبارزه کرد. اگرچه تمامی مایعات (حتی یخ) در این مواقع کارگر است، اما نوشیدن مایعات که اندکی شیرین یا نمکی هستند اثر بیشتری دارد.


چای
آیا از نوشیدن آب خسته شدید؟ نوشیدن یک فنجان چای گیاهی در تسکین فوری درد گلو بسیار مؤثر است. ترکیب چای سیاه با چای سبز یا سفید حتی در این زمینه بسیار مفید است، زیرا میزان آنتی‌اکسیدان را در بدن افزایش می‌دهد و درنتیجه سیستم ایمنی بدن تقویت می‌شود. برای اثرگذاری بیشتر می‌توان یک قاشق چای‌خوری عسل به آن اضافه کرد.


سوپ مرغ
یکی از راه‌های قدیمی و خانگی درمان گلودرد خوردن سوپ مرغ است، سوپی که به دلیل وجود سدیم خاصیت ضدالتهابی نیز دارد. این سوپ یکی از غذاهایی است که در زمان سرماخوردگی و گلودرد خوردن آن فرد را آزار نمی‌دهد و مواد موردنیاز بدن او را نیز تأمین می‌کند.


استراحت
اگرچه با استراحت صرف نمی‌توان به بهبودی سریع امید داشت، اما بهترین راه برای درمان گلودرد و سرماخوردگی است. با استراحت بدن شما این امکان را پیدا می‌کند که با ویروس‌ها مبارزه کند، درواقع سیستم ایمنی بدن تقویت می‌شود.


مارشمالو(شیرینی خمیری)
اگرچه هیچ شواهدی مستدلی برای تأثیر این شیرینی در کاهش گلودرد وجود ندارد، اما شیره‌ای که در این شیرینی استفاده می‌شود مدت‌هاست در نوعی خاص از چای که خاصیت درمانی دارد نیز استفاده می‌شده است. برخلاف تصور تورم و درد گلو با برخی انواع شیرینی مانند مارشمالو تسکین پیدا می‌کند.


آنتی‌بیوتیک
10 درصد گلودردها در بزرگسالان به علت عفونت است، بنابراین استفاده از آنتی‌بیوتیک ها در این مواقع بسیار کارگشاست. البته نباید فراموش کرد اگر سرماخوردگی ویروسی باشد خوردن آنتی‌بیوتیک هیچ تأثیری ندارد. نکته مهم در مصرف این قرص‌ها اتمام کل دوره مصرف است.

مرجع : نشريه سلامانه
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.