جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ / ۱۸:۱۸
کد مطلب: 27504
۰

میزان دستمزد پژوهشگران پسادکتری

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران از برنامه افزایش دوره‌ پسا‌دکتری پژوهشی به دوسال خبرداد و گفت:‌ همچنین دعوت از تعدادی اساتید خارجی‌ و یا ایرانیان خارج از کشور جهت راه‌اندازی دوره‌ مشترک پسادکتری بین‌المللی از جمله برنامه‌های صندوق به شمار می‌رود.

 

دکتر نصرت الله ضرغام در گفت وگو با ایسنا، به برنامه گسترش دوره‌های پسا دکتری پژوهشی اشاره کرد و با بیان این که صندوق مأموریت‌های ویژه‌ای برای پیشبرد امور علمی و پژوهشی در دوره‌های پسا دکتری تعریف کرده است، گفت: با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، در حال افزایش دوره پسادکتری پژوهشی از یک سال به دو سال هستیم.

 

 

وی دوره پسا‌دکتری پژوهشی را دوره‌ معین پژوهشی دانست که طی آن پژوهشگران مستعد دارای مدرک دکتری، تحت نظارت اساتید صاحب تجربه و بر جسته علمی طرح‌های ویژه‌ای را در جهت توسعه پژوهش و فناوری به انجام می‌رساند.

 

 

به گفته ضرغام، فارغ‌التحصیلان دکتری تمامی رشته‌ها که دارای ایده و طرح‌های پژوهشی و فناورانه جدید و همراستا با اولویت‌های اساسی کشور هستند می‌توانند از حمایت‌های صندوق برای شرکت در دوره‌های پسادکتری استفاده کنند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: برای هر یک از پژوهشگران پسا دکتری در چارچوب طرح مصوب، ماهانه مبلغی معادل حداکثر 85 درصد حقوق استادیار پایه یک در ابتدای همان سال تحصیلی در نظر گرفته خواهد شد و در قالب کمک به اجرای طرح پسادکتری پرداخت می‌شود.

 

 

وی ادامه داد: درخصوص طرح‌هایی که به جز منابع اختصاص یافته توسط صندوق (برای حق‌الزحمه پژوهشگر پسادکتری)، سایر هزینه‌های طرح از محل منابع اختصاص یافته توسط صنعت یا دستگاه‌های اجرایی تامین می‌شود و به منظور جبران خدمات مسئول طرح پسادکتری به ازای هر پژوهشگر پسا دکتری سالانه مبلغ 30 میلیون ریال در قالب هزینه نیروی انسانی طرح به استادی که مسئولیت هدایت طرح پسا دکتری را بر عهده دارد پرداخت می‌شود. البته برای طرح‌های متقاضی حمایت صندوق، مبلغ مصوب در نظر گرفته شده برای طرح علاوه بر حق‌الزحمه پژوهشگر و مسوول طرح پسا دکتری در چارچوب رویه موجود صندوق برای طرح‌های پژوهشی و براساس گزارش پیشرفت طرح که مورد تایید ناظر باشد، به مسئول طرح پسا دکتری پرداخت می‌شود.

 

 

ضرغام در ادامه این موضوع همچنین از برنامه دعوت از تعدادی اساتید خارجی‌ و یا ایرانیان خارج از کشور جهت راه‌اندازی دوره‌ مشترک پسادکتری بین‌المللی خبرداد.

 

 

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با بیان اینکه صندوق درنظر دارد از تمامی ظرفیت‌های مالی و انسانی کشور برای توسعه فعالیتهای خود استفاده کند، اظهار کرد: در واقع برنامه صندوق آن است که از منابع مالی به غیر از منابع دولتی طبق اساسنامه بهره‌مند شود؛ چرا که هر میزان منابع ما افزایش یابد قدرت حمایت نیز ارتقاء می‌یابد و در این حرکت تنها ازاستفاده ظرفیت‌های داخلی بسنده نمی‌کنیم بلکه از ظرفیت‌های خارجی نیز بهره‌مند می‌شویم.

 

 

وی ادامه داد: در این مسیر یک واحد دیپلماسی علمی ایجاد کرده‌ایم تا از ظرفیت‌های علمی خارج چه به لحاظ منابع مالی و چه انسانی با حفظ چارچوب‌های نظام استفاده کنیم.

 

 

ضرعام در پایان یکی دیگر از فعالیتهای این صندوق را تعامل با سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: در این راستا در حال امضاء تفاهم‌نامه با دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف هستیم.

 

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی