پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۷
کد مطلب: 27646
۲

"پانیک" چیست؟

"پانیک" چیست؟

به گزارش میگنا، دکتر علی قلعه‌ای‌ها در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، اظهار کرد: پانیک، بیماری هراس است و گاهی به افراد حمله پانیک دست می‌دهد.

 

وی افزود: اگر فرد بیمار ، ترس از حمله پانیک داشته باشد و همچنان منتظر حمله باشد فرد به اصطلاح دچار اختلال پانیک شده است.

 

قلعه‌ای‌ها ادامه داد: مدت زمانی که حمله پانیک به افراد دست می‌دهد حداقل 10 دقیقه طول می‌کشد تا زمان حمله به اتمام رسد.

 

وی تصریح کرد: حالتی که به فرد بیمار دست می‌دهد حالتی مانند دیوانگی، علائمی مانند سکته و احساس خفگی دست می دهد اما اطرافیان بیمار باید بدانند این بیماری کشنده نیست.

 

این متخصص اعصاب و روان تصریح کرد: بیماری پانیک در افراد مختلف متفاوت است و تنها سه تا پنج درصد هر جامعه درگیر این بیماری هستند. گاهی برخی افراد از برخی حیوانات هراس دارند که ترس آنها فوبیا بوده و در افراد مختلف شدت و ضعف دارد.

 

وی گفت: بیماری پانیک به راحتی قابل درمان بوده و دو نوع درمان دارویی و رفتاری دارد که افراد می‌توانند با پیگیری مداوم نسبت به درمان بیماری خود اقدام کنند.

 

قلعه‌ای‌ها خاطرنشان کرد: بیماری پانیک در جامعه افزایش نیافته بلکه تشخیص پزشکان متخصص در این زمینه بهتر شده که موجب شناسایی این بیماری در افراد مبتلا شده است.

 

وی با بیان اینکه این بیماری به جنسیت افراد بستگی چندانی ندارد، گفت: بیماری پانیک در زنان جوان بیشتر از مردان است و این بیماری به گذشته افراد نیز مربوط می‌شود.

 

قلعه‌ای‌ها به اهمیت درمان این بیماری اشاره کرد و گفت: این بیماری باید در افراد مبتلا درمان شود؛ چراکه زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌ها خواهد بود که از جمله آنها می‌توان به افسردگی اشاره کرد.

 

این متخصص اعصاب و روان تاکید کرد: برای کاهش شدت این بیماری محدودیت‌های غذایی نیز وجود دارد که از جمله آنها شامل ممنوعیت مصرف کافئین و مواد غذایی استرس‌زاست.

 

وی یادآور شد: اطرافیان بیماران مبتلا به پانیک باید این بیماران را دلداری دهند، هیچ گاه آنها را تنها نگذارند. علائم بیماری پانیک با علائم پرکاری تیروئید مشابه بوده و بهتر است آزمایش تیروئید انجام شود تا این دو بیماری از یکدیگر تفکیک شود.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
خدايا،ميشه چند لحظه وقتتو بگيرم! اين دفعه چيزي ازت نمي خوام! فقط مي خوام  خيلي ساده بگم: ممنون براي همه چيز...