شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ / ۱۴:۲۳
کد مطلب: 27776
۰

برندگان گرانترین جایزه علمی جهان معرفی شدند +عکس

برندگان گرانترین جایزه علمی جهان معرفی شدند +عکس

گروهی از دانشمندان برجسته جهان در مراسمی در کالیفرنیا جوایز بزرگترین جایزه علمی جهان (Breakthrough Prize) را دریافت کردند.

 

به گزارش سرویس علمی ایسنا، این جایزه به ارزش سه میلیون دلار، گرانترین جایزه در حوزه علم محسوب می‌شود؛ «مارک زوکربرگ» مدیرعامل فیس‌بوک، «سرگئی برین» از بنیانگذار گوگل، «یوری میلنر» سرمایه‌گذار و «آنه وجیسکی» مدیرعامل شرکت 23andMeاز حامیان مالی این جایزه محسوب می‌شوند.

 

بزرگترین جایزه علمی (از لحاظ ارزش مالی) به دانشمندان و محققانی که کشفیات برجسته‌ای در حوزه علم داشته باشند، اهدا می‌شود؛ مبلغ سه میلیون دلاری این جایزه، از هر جایزه علمی دیگر حتی جایزه نوبل بیشتر است.

 

اهدای جایزه Breakthrough Prize از سال 2013 آغاز شد؛ در دومین دوره اهدای این جایزه برندگان در سه بخش فیزیک بنیادی، علم زندگی و ریاضی معرفی شدند.

 

طی مراسمی که یکشنبه شب (18 آبان) در پایگاه هوایی بازنشسته Hangar One ناسا در کالیفرنیا برگزار شد، در مجموع 36 میلیون دلار به برندگان اهدا شد که هر برنده (یا گروه برندگان) مبلغ سه میلیون دلار دریافت کردند.

 

سه اخترفیزیکدانان شامل «سول پرلموتر»، «برایان اشمیت» و «آدام ریس» که موفق به دریافت جایزه نوبل فیزیک 2011 برای تحقیقات در حوزه ابرنواخترهای دوردست و کشف انرژی تاریک که منجر به انبساط روزافزون جهان شده بودند، برای همین تحقیق موفق به دریافت جایزه بخش فیزیک بنیادی شدند.

 

«الیم لوئیس بنابید» از دانشگاه ژوزف فوریه که پیش از این موفق به دریافت جایزه معتبر پزشکی لاسکر 2014 شده بود، بدلیل تحقیقات در حوزه تحریک عمیق مغز و توسعه روش درمانی برای مبتلایان به پارکینسون، جایزه بخش علم زندگی را از آن خود کرد.

 

در بخش ریاضی نیز جایزه بطور مشترک به « ترنس تائو» برای تحقیق در حوزه تحلیل یا تصاعد توافقی، «جاکوب لوری» برای دستاورد در هندسه جبری مشتق، «ریچارد تیلور» برای تحقیق در نظریه اشکال اتومورفیک، «ماکسیم ونت‌سویچ» برای تحقیق در هندسه جبری و نظریه تغییر شکل و «سیمون دونالدسون» برای کشف ویژگی‌های خمینه یا منیفولدهای چهار بعدی اهدا شد.

 

 

 

 

 

 

(از چپ) برایان اشمیت، آدام ریس، سول پرلموتر

 

 

 

(از چپ) تائو، لوری، تیلور، کونت‌سویچ، دونالدسون

 

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!