شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۰ / ۱۰:۱۳
کد مطلب: 2784
۰
۱

درخواست لغو مصوبه تغییر ساعت کاری دولتی ها

به گفته رئیس سازمان بازرسی کل کشور این سازمان تشکیل وزارت ورزش و جوانان و تغییر ساعات کاری کارکنان دولت را بر طبق آنچه که در قانون آمده پیگیری می‌کند.
به گزارش مهر، حجت الاسلام مصطفی پور محمدی در جمع مدیران و کارشناسان این سازمان با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه سلام‌الله علیها گفت: قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون قبلی، ساعات کاری کارمندان را 44 ساعت در هفته تعیین کرد. وی افزود: در شرایط خاص نظیر آلودگی هوا و تغییرات جوی دولت می‌تواند ساعات کاری را برای مقطع زمانی مشخص، به صورت موقت کم و زیاد کند که این کار در شرایطی که هوا آلوده بود انجام شد و دولت براساس منطق دورکاری ساعت کاری را کم کرد. علاوه بر این، طبق برنامه دولت می‌تواند 20 درصد دورکاری داشته باشد که طبق بررسی و برآورد دقیق زمینه و امکانات ساختاری برای انجام دورکاری براساس 20% هم وجود ندارد.
 
حجت‌الاسلام  پورمحمدی با بیان اینکه با بازگشت شرایط جوی به حالت عادی ساعات کاری نیز باید به مقدار آنچه در قانون آمده بازگردد گفت: گذراندن مصوبه برای این کار خلاف قانون است و این را در بهمن ماه سال 89 به دولت اعلام کردیم.
 
وی با تصریح این مطلب که مجلس نیز در این خصوص اعلام نظر کرد و خواستار لغو مصوبه تغییر ساعت کاری شده است، افزود: چون دولت در این خصوص اقدامی نکرد از دیوان عدالت خواستیم تا مصوبه تغییر ساعت کاری دولت را لغو کند.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور خطاب به دولت گفت: پیش از اینکه دیوان عدالت اداری این قانون را لغو کند و افراد را تحت تعقیب قرار دهد، توصیه می‌کنیم این مصوبه را لغو کند.
 
حجت‌الاسلام پورمحمدی در بخش بعدی سخنان خود از عدم تشکیل وزارت ورزش و جوانان انتقاد کرد و اظهار داشت: مهلت قانونی تشکیل وزارتخانه ورزش و جوانان گذشت و تصرفات قانونی و عزل و نصبها خارج از مهلت قانونی اشکال شرعی و قانونی دارد.
 
وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی تشکیل این وزارتخانه را تصویب و شورای نگهبان نیز آن را تأیید کرد. نمی‌توان به عناوینی چون به صلاح نیست و یا درست نیست، تشکیل این وزارتخانه را به تأخیر انداخت.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: انتظار این است که مباحث قانونی رعایت شود، تا کش مکش‌های غیرمفید تولید نشود.
 
وی با بیان اینکه به عنوان بک دستگاه نظارتی ناچار به پیگیری این موضوع هستیم گفت: مرحله اول تذکر می‌دهیم. مرحله دوم پیگیری می‌کنیم. مرحله سوم اعلام می‌کنیم و اگر موثر واقع نشد تعقیب قانونی خواهیم کرد.
 
حجت‌الاسلام پورمحمدی در پایان گفت: همه محترم و عزیز هستند و در جایگاه و موقعیت قانونی خود مورد حمایت و احترام‌اند. باید همراهی کنیم که می‌کنیم اما مهم رعایت حقوق قانونی و حقوق مردم است و باید به‌طور جدی نسبت به قانون تمکین و اجرای آن را تعقیب کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
ببین ازسر بیکاری چکار میکنن.نمیشه بجای کم کردن ساعت کاری به دادتورم برسن؟
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.