پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ / ۰۱:۳۰
کد مطلب: 28080
۰

پیام وزیر بهداشت به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو

به گزارش فارس به نقل از وزارت بهداشت، در این پیام آمده است:
ماه آذر دارای پیوندی عمیق و ناگسستنی با دانشگاه، به ژرفای بیش از ۶۰ سال است که همواره یادآور خروش، حماسه، تلاش، استکبارستیزی و افتخارآفرینی دانشجویان و دانشگاهیان بوده که در سینه صفحات تاریخ به خاطر سپرده شده است.

 

متن کامل پیام  به شرح زیر است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

 ماه آذر دارای پیوندی عمیق و ناگسستنی با دانشگاه، به ژرفای بیش از ۶۰ سال است که همواره یادآور خروش، حماسه، تلاش، استکبارستیزی و افتخارآفرینی دانشجویان و دانشگاهیان بوده که در سینه صفحات تاریخ به خاطر سپرده شده است.

آن زمانی‌که استبداد و استکبار بر این سرزمین سایه سرد و سیاه خود را گسترانیده بود، این دانشجویان بودند که با روشن کردن شعله‌های آرمان‌خواهی و عدالت‌طلبی، روشنی بخش راه آزادی‌خواهی و استقلال ایران اسلامی گردیدند.

 با فرا رسیدن 16 آذر هر سال ، خاطره‌ حماسی شهادت سه تن از دانشجویان مسلمان و مبارز میهن اسلامی در ذهن جامعه زنده می‌شود که پیام‌آور عزت و شرف دانشگاه و نماد مقاومت جامعه دانشگاهی در برابر سلطه خارجی و خودکامگی داخلی است .

 16 آذر که به حق به عنوان « روز دانشجو » نامگذاری شده است، یادآور رسالتی است که تمسک به آن به نهضت اصیل دانشجویی، هویت و اعتبار ملی- اسلامی می‌بخشد .

 دانشجویان و دانشگاهیان همواره در بزنگاه‌های تاریخی و برهه‌های حساس از انقلاب شکوهمند اسلامی گرفته تا هشت سال دفاع مقدس و سال‌های پس از آن در سنگر بازسازی، پیشرفت و آبادانی در صف مقدم نقش‌آفرینی و حماسه‌سازی قرار داشته‌اند.

 امروز نیز جامعه‌ دانشگاهی ما در پرتو مشعل پر فروغ ۱۶ آذر، در اندیشه پیمودن راهی است که به آینده‌ای روشن منتهی می‌شود . آینده‌ای که سرشار از عشق و امید مبتنی بر خردورزی، آزادی، گفتگو و کرامت های انسانی است .

 از همین رو،  بر ما فرض است به منظور حق‌شناسی از این نسل نجیب، نستوه و آگاه که تا به امروز در تمام صحنه‌های انقلاب نقش طلایه‌داری و پیشتازی خود را به خوبی ایفا کرده است، با تمام توان در صدد تحقق مطالبات آنان بر آمده و زمینه حضور فعال و پر نشاط آنان را در تمام عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه فراهم کنیم و بازوی توانای دولت کریمه‌ای باشیم که با «تدبیر و امید» در صدد صیانت از حقوق انسانی ملت و تعمیم آزادی‌های فردی و آزادی‌های اجتماعی مسئولانه است.

 پس بر همگان است که با توجه به مقطع حساس کنونی که کشور نیازمند وحدت، همدلی و هم‌افزایی روزافزون است، دست به دست هم با حفظ کرامت دانشجو و دانشگاه به گسترش فضای امید و نشاط و تلاش در راستای رسیدن به قله‌های علم و دانش و نیز سربلندی اسلام و ایران عزیز کمک کنیم.

 در خاتمه، ضمن گرامیداشت حماسۀ 16 آذر و تبریک روز دانشجو، به روان پاک همه دانشجویانی که جان خود را در راه سربلندی و آزادی ایران عزیز در سال‌های قبل و پس از انقلاب اسلامی و دوران پر افتخار دفاع مقدس فدا کردند، درود می‌فرستم.

 امید است دانشجویان فهیم و فرهیخته با حضور با نشاط و فعال خویش در مراسم بزرگداشت این روز تاریخی، در تقویت و تحکیم پایه‌های اسلامیت و جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی بکوشند.  ان شاء الله.

 

سیدحسن هاشمی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
طوری زندگی كن كه اسمت با جسمت زیر خاك نرود