شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ / ۱۷:۴۲
کد مطلب: 28095
۰

علل تیرگی دور چشم

دکتر منصور نصیری کاشانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تیرگی چشم حاصل رنگدانه‌های موجود در پوست این ناحیه از چشم و بستر عروقی است، گفت: تیرگی چشم به صورت نژادی و فامیلی در افراد وجود دارد و به همین دلیل هر چه به سمت شرق می‌رویم، تیرگی چشم در افراد بیشتر مشاهده می‌شود و ایرانی‌ها که در شرق مدیترانه قرار دارند، مقداری از تیرگی چشم را دارند.

 

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: وقتی گفته می‌شود که افراد به صورت فامیلی از تیرگی چشم برخوردارند به این معناست که برخی از خانواده‌ها، افراد بیشتری درگیر این موضوع هستند و تیرگی چشم این افراد در برخی روزها بیشتر و در برخی روزها کمتر است.

 

وی در خصوص تفاوت میزان تیرگی چشم در افراد اظهار کرد: این تفاوت نشان دهنده این است که عوامل محیطی نیز مانند خواب نامناسب، دیر خوابیدن، بد خوابیدن، استعمال دخانیات، تغذیه نامناسب، به موقع نخوردن غذا و استرس در شدت و ضعف تیرگی چشم افراد موثر است.

 

این متخصص بیماری‌های پوست و مو یادآور شد: در افرادی که به صورت ژنتیکی و نژادی دارای تیرگی چشم هستند، نمی‌توان دخالت درمانی کرد اما درمورد عوامل محیطی می‌توان پیشگیری کرد.

 

نصیری کاشانی با اشاره به اینکه ارتباط فرد با محیط، استنشاق هوای سالم، آب و تغذیه سالم به طور کلی در بدن و پوست تاثیرگذار است، بیان کرد: اگر ماده‌ای برای بدن مضر باشد برای پوست نیز ضرر دارد.

 

دانشیار مرکز آموزش و پژوهش تحقیقات پوست و جذام مصرف غذاهای آب‌پز، مواد دارای آنتی اکسیدان، سبزیجات و موادی مانند هویج که منجر به آسیب‌پذیری کمتر ما در برابر خورشید می‌شود را برای پوست مناسب دانست و گفت: مصرف بیش از حد گوشت قرمز برای پوست و بیماری‌های قلبی و عروقی مشکل‌ساز است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: افراد باید تا حد امکان از نوشیدنی‌های شیرین و گازدار اجتناب کنند و آب را که مناسب‌ترین نوشیدنی است، جایگزین آن کنند. مصرف گوشت سفید مانند مرغ و ماهی نیز مشکلی ندارد.

 

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
كاغذ سفيد را هر چقدر هم تميز و زيبا باشد كسی قاب نمی‌گيرد، برای ماندگاری در ذهن‌ها بايد حرفی برای گفتن داشت