کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کدام تپش قلب‌ها را باید جدی گرفت؟

ضربان قلب طبیعی چند است؟

8 دی 1393 ساعت 0:44

دبیر انجمن آترواسکلروز ایران شیوع بیماری‌های مادرزادی قلبی میان افراد در سطح جامعه را حدود یک تا دو درصد دانست که شایع‌ترین آن آئورت دولتی است.


دکتر مسعود اسلامی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: بعد از بیماری آئورت دولتی در درجات بعد سوراخ میان دو دهلیز مطرح می‌شود، بیماری‌های مادرزادی در اکثر موارد خفیف‌اند اما در موارد کمتری شدید هستند که نیازمند انجام عمل‌های جراحی هستند.

وی در گفتگو با شفا آنلاین نقش ژنتیک را در ابتلا به بیماری‌های قلبی مادرزادی بی‌تأثیر ندانست و خاطرنشان کرد: از طرفی ژنتیک در بیماری‌هایی نظیر تپش قلب غیر طبیعی، نارسایی قلبی و همچنین بیماری‌های عضله قلب تا ۵۰ درصد نیز نقش دارد.

متخصص قلب و عروق در ادامه در خصوص علل تپش قلب اظهار کرد: زمانی که فردی ضربان قلبش را احساس کند تپش قلب معنا می‌گیرد، حال آنکه تپش قلب در اکثر اوقات مانند بروز هیجانات علل طبیعی دارد.

وی هشدار داد: در واقع افرادی که ضربان قلبشان یک مرتبه تند می‌شود (بالا‌تر از ۱۵۰عدد در دقیقه) و یا کاهش ناگهانی ضربان قلب (کمتر از ۴۰ عدد در دقیقه) به عنوان تپش‌های قلب غیر طبیعی تلقی می‌شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: بسیاری از مردم بر این باورند که ضربان قلب طبیعی ۶۰ تا است و اگر به ۵۸ رسید خیلی سریع باید به پزشک یا بیمارستان مراجعه نمایند در حالی که این گونه نیست. زیرا ضربان قلب طبیعی یک فرد بین ۵۰ تا ۸۰ تا هنگام استراحت کاملأ طبیعی است و جای نگرانی هم ندارد.


کد مطلب: 28402

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/28402/ضربان-قلب-طبیعی-چند

میگنا
  https://www.migna.ir