سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ / ۱۷:۵۴
کد مطلب: 28529
۰
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح کرد

لزوم تشخیص زودهنگام اختلال گفتاری در کودکان

به گزارش فارس، سیدحسن تنکابنی اظهار داشت: این بیماری چون معمولا با تشنج‌های صرعی همراه است، در تقسیم‌بندی تشنج‌ها و صرع‌ها قرار می‌گیرد.

وی با تاکید براینکه، تظاهر اختصاصی این بیماری، بروز مشکل در گفتار کودک است، ادامه داد: علت دقیق و مشخصی برای بروز این بیماری پیدا نشده اما، عوامل ژنتیکی و محیطی در بروز این مشکل، موثر هستند. عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهارداشت: والدین با مشاهده مشکل گفتاری فرزند خود، حتما آن را جدی گرفته و کودک را نزد پزشک ببرند چون پزشک می‌تواند با گرفتن شرح حال، معاینه بالینی و مسلما دریافت نوار مغزی درصورت نیاز، این بیماری را تشخیص دهد.

وی تاکید کرد: این بیماری، مانند انواع صرع، همزمان با تشنج صرعی مانند حرکات دست، چشم و سر، همراه است اما بروز مشکل گفتاری، از تظاهرات اختصاصی آن است که اگر به موقع و زود تشخیص داده و درمان آغاز شود، بیمار به درمان، پاسخ داده و بهبود پیدا می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: همایش علوم عصب-تکاملی مانند دیگر همایش‌ها، تک رشته‌ای نیست به همین دلیل دارای طیف وسیع شرکت‌کنندگان از گروههای مختلف علوم پزشکی در حوزه‌های تشخیصی، درمانی و توانبخشی است. وی افزود: شرکت‌کنندگان این همایش شامل متخصصان داخلی مغزو اعصاب (نورولوژی)، متخصصان کودکان، روانشناسان، روانپزشکان کودک و نوجوان، گفتاردرمانگران و بسیاری از درمانگرانی که در ارتباط با اختلالات تکاملی، کار می‌کنند، هستند.

تنکابنی تاکید کرد: برگزاری این همایش باعث خواهد شد که ارتباط متخصصان تمامی گروههای پزشکی در حوزه‌های تشخیصی، درمانی و توانبخشی، با یکدیگر بیشتر شده و تبادل نظر و تمرکز آنان بر روی بیماریهای مرتبط با تخصص شان، به رشد و ارتقای سلامت کودکان کمک کند.

همایش «اختلالات عصبی – تکاملی» با حضور از روانپزشکان، روانشناسان، متخصصان مغز و اعصاب، متخصصان کودکان، متخصصان علوم اعصاب، متخصصان توانبخشی و ... از سراسر کشور 17 و 18 دی سال جاری در سالن اجتماعات شهید احمدی روشن دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!