کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

متخصص اطفال

اختلال تکاملی عصبی کودکان معمولاً دیر تشخیص داده می‌شود

21 دی 1393 ساعت 17:54

مشکلات کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی عصبی معمولاً بعد از ورود به مدرسه و زمانی تشخیص داده می‌شود که دیگر برای درمان مناسب دیر شده است.


یک متخصص اطفال گفت: مشکلات کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی عصبی معمولاً بعد از ورود به مدرسه و زمانی تشخیص داده می‌شود که دیگر برای درمان مناسب دیر شده است.

سهیلا شهشهانی‌پور متخصص اطفال در گفت‌وگو با  فارس در رابطه با مشکلات کودکان دچار اختلالات تکاملی عصبی اظهار کرد: در اکثر موارد این اختلالات به موقع تشخیص داده نمی‌شود بنابر این درمان به موقع صورت نمی‌گیرد و پروسه درمان سخت‌تر و طولانی‌تر خواهد شد.

وی گفت: متأسفانه در اکثر موارد زمانی متوجه اختلالات تکاملی عصبی در کودکان می‌شویم که کودک به سن مدرسه یا پیش‌دبستانی می‌رسد و شروع درمان در این زمان به مراتب پیچیده‌تر از سنین پایین‌تر است.

شهشهانی‌پور خاطر نشان کرد: این کودکان در هنگام تحصیل با مشکلات عدیده تحصیلی و ارتباطی روبرو می‌شوند و زمانی به مراجعه می‌کنند که زمان زیادی را از دست داده‌اند در حالی که اگر به موقع تشخیص اختلال تکاملی عصبی صورت گیرد و توانبخشی به موقع آغاز شود بسیاری از این کودکان مشکلی برای ورود به مدرسه و تحصیل نخواهند داشت.

وی دوران طلایی درمان اغلب اختلالات تکاملی و عصبی را سنین کمتر از سه سال دانست و گفت:‌هر اندازه که اقدامات درمانی زودتر آغاز شود مناسب‌تر است.

این متخصص اطفال آموزش را یکی از مهمترین ارکان تشخیص به موقع اختلالات توسط والدین و افرادی که در ارتباط با کودکان هستند دانست و تصریح کرد: والدین و پزشکان باید آموزش ببینند که در صورت مشاهده مشکل یا مسئله‌ای آن را جدی بگیرند و گمان نکنند که مشکل به خودی خود رفع می‌شود.

شهشهانی‌پور تأکید کرد: والدین پس از شنیدن جمله "به خودی خود رفع می‌شود" خوشحال می‌شوند چرا که تمایل دارند مشکل کودک را انکار کنند بنابراین متخصصان باید در هنگام ادا کردن این جمله مطمئن باشند.

 

 

 


کد مطلب: 28625

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/28625/اختلال-تکاملی-عصبی-کودکان-معمولا-دیر-تشخیص-داده-می-شود

میگنا
  https://www.migna.ir