کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زیباترین تصاویر سیاره ما از فضا به مناسبت روز جهانی زمین

3 ارديبهشت 1390 ساعت 14:04


مجله نشنال جغرافی به مناسب روز جهانی زمین (22 آوریل) گزارشی تصویری از زیباترین عکسهای ماهواره ای که در طول سالهای اخیر از زمین گرفته شده اند را منتشر کرده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، روز جمعه 22 آوریل مصادف با روز زمین بود. این روز از سال 1970 جشن گرفته می شود.
به همین مناسبت مجله نشنال جغرافی گزیده ای از زیباترین تصاویری ماهواره ای را که از در سالهای گذشته از زمین گرفته شده منتشر کرده است. روز زمین از بالا- این تصویر ماهواره ای در سال 2000 از آبهای لاجوردی و کبود با رسوبات صورتی خلیج "بومبتوکا" در شمال غربی ساحل ماداگاسکار گرفته شده است. در این صحنه شگفت انگیز آبهای شور کانال موزامبیک با آبهای شیرین رودخانه "بتسیبوکا" ممزوج می شوند. خلیج "بومبتوکا" خانه بزرگترین جنگلهای شاه پسند ماداگاسکار است.
   
 جوشش آتشفشانی - یک توده بخار خاکستر آتشفشانی که از آتشفشان "ساریچف" واقع در انتهای شمال غربی جزیره ماتوا فوران می کند. این عکس را یک فضانورد ایستگاه فضایی در ژوئن 2009 گرفته است. ماتوا بخشی از جزایر کوریل در یک مجمع الجزایر روسی است که از هوکایدوی ژاپن تا "کامچاتکا" در روسیه امتداد یافته است.
   
صحرای نقاشی شده- یک آتش سوزی جدید در صحرای "سیمپسون" در مرکز استرالیا در میان شنها به رنگ نارنجی دیده می شود. این تصویر را یک فضانورد در سال 2002 گرفته است.
   
 شهر نمونه- شهر بدون مه سانفرانسیسکو. این عکس را یک ماهواره زاویه تند ناسا در سال 2004 گرفته است.
   
 سیاره آبی- جزیره "الوته را" در باهاماس. این عکس را یک فضانورد ایستگاه فضایی در سال 2002 گرفته است.
   
بازتابهای یک فاجعه - این عکسی از فاجعه نشت نفت در خلج مکزیک است که ماهواره EO-1  ناسا از سواحل جزیره "بویس پتیت" و جزیره "هورن" در شرق میسی سی پی در ژوئن 2010 گرفته است.
   
 آبهای سوزآور- دریاچه "ناترون" در تانزانیا. به گفته ناسا این سوزآورترین آب در دنیا است که در این تصویر ماهواره ای که در سال 2005 گرفته شده است به رنگ نارنجی دیده می شود. با وجود خاصیت قلیایی بالا، این دریاچه زیستگاه گونه های بومی ماهی است.
   
رژه به سوی دریا- کوه یخی نومایر در جزیره جورجیای جنوبی، شرق راس جنوبی آمریکای جنوبی. در این تصویر ماهواره ای سال 2009 این کوه یخی بیش از همیشه به سوی اقیانوس می خزد.
   
مارپیچهای دریا- تصویری ماهواره ای مربوط به سال 2006 از مسیر آبگذرها در میان سواحل شنی دریای وادن در هلند.
   
پرورشگاه آیسبرگ- در این تصویر ماهواره ای سال 2010 از کوه یخی ماتوسویچ یک سری آیسبرگهای جدید در کانال اقیانوس منجمد جنوبی شکل گرفته اند.  این کانال بین کوههای "لازارف" و "ویلسون هیلز" قرار گرفته است.
   
پایان بیابان- در امتداد صحرای شرقی الجزایر، ریگزار "تیفرنین" واقع شده است. این ریگزار، بخشی از ریگهای روان ارگ بزرگ شرقی است. این تصویر را یک فضانورد ایستگاه فضایی در سال 2008 گرفته است.
   
 ابرهای گردابی- ابرهای گردابی یا گردابهای "فن کارمن" در آسمان جزایر کیپ ورده در شمال غربی آفریقا.
   


کد مطلب: 2864

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/2864/زیباترین-تصاویر-سیاره-فضا-مناسبت-روز-جهانی-زمین

میگنا
  https://www.migna.ir