پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ / ۱۸:۳۱
کد مطلب: 28651
۰

افتادگی پلک و دوبینی از عوارض تزریق بیش از حد بوتاکس است

افتادگی پلک و دوبینی از عوارض تزریق بیش از حد بوتاکس است
'افشار رمضانپور' درگفت وگو با ایرنا، با اشاره به اینکه عوارض بوتاکس به عوامل متعددی باز می گردد، افزود: تزریق بیش از اندازه، تزریق نابجا و انتشار دارو به نقاط اطراف می تواند مشکلاتی را برای فرد از قبیل افتادگی پلک و یا دوبینی بوجود آورد.

وی یادآوری کرد: بوتاکس سم استخراج شده از یک نوع مار است که به طور معمول موجب فلج عضلات می شود. رمضانپور ابرازکرد: بوتاکس دراغلب موارد برای پیشگیری از ایجاد و تشدید چین و چروک پوست مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر جنبه زیبایی دارد.

وی افزود : براین اساس توصیه می شود افراد کمتر از 30 سال از بوتاکس کردن خودداری کنند و علاوه بر آن زنان باردار و شیرده و کسانی که سابقه حساسیت دارند، از جمله گروههای هستند که نباید به تزریق آن مبادرت کنند.

این متخصص پوست و مو بیمارستان ولی عصر(ع) استان زنجان ادامه داد: عوارض احتمالی تزریق بوتاکس به استفاده از محصولات اصلی و یا غیر استاندارد آن نیز بستگی دارد. وی اظهار کرد: محصولات اصلی بوتاکس در مارک های مختلفی وجود دارد که در صورت استاندارد بودن و استفاده و تزریق صحیح آن عوارض خاصی را برای فرد ایجاد نمی کند.

رمضانپور افزود: برخی مواقع ممکن است نسبت به استفاده از ترکیبات موجود در این نوع محصولات حساسیت هایی ایجاد شود.

وی، با تاکید براینکه هم اکنون برخی محصولات چینی غیراستاندارد بوتاکس وارد بازار شده که استفاده آن عوارض متعددی دارد، اظهار کرد: دوز استاندارد این محصولات مشخص نیست و حتی از ترکیبات مانده و تاریخ مصرف گذشته در آنها استفاده شده است که عوارضی از قبیل افتادگی پلک، دوبینی، حساسیت، تورم و قرمزی محل را دارد.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: عمل های زیبایی پر هزینه بوده و بهتر است قبل از هر جراحی بررسی های لازم را در این خصوص انجام شود. وی یادآوری کرد: برای هرگونه انجام عمل های زیبایی باید به پزشک متخصص و متبحر و دارای صلاحیت های لازم مراجعه کرد و در این میان به تبلیغات گسترده ماهواره ها با عنواینی از قبیل انجام عمل ها با حداقل هزینه توجهی نداشت.
رمضانپور افزود: در زمان حاضر تقاضای عمل های زیبایی به خصوص در میان زنان بیش از گذشته افزایش یافته است که کسب اطلاعات و آگاهی های لازم در این خصوص ضروری به نظر می رسد.

وی ابراز کرد: تزریق بوتاکس توسط متخصصان پوست و مو و در حوزه فعالیت های کاری جراحان پلاستیک قرار دارد و افرادی خارج از این دو حوزه صلاحیت لازم را برای انجام این کار ندارند. به گفته این متخصص، پایداری بوتاکس به مدت چهار تا شش ماه است و تزریق مجدد آن در بازه زمانی تعیین شده انجام می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
موفقیت به سراغ کسانی می آید که آن قدر در تلاشند که وقت نمی کنند دنبال آن بروند.