پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ / ۱۷:۴۹
کد مطلب: 28691
۰

خطر سایت‌های غیرمجاز همسریابی از نگاه دکتر گلزاری

خطر سایت‌های غیرمجاز همسریابی از نگاه دکتر گلزاری

 

دکتر محمود گلزاری شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در استانداری خراسان رضوی گفت: در این سایت ها مسائل خلاف اخلاق و قانون و ازدواج های موقت یک ساعته راه افتاده است.

وی افزود: این سایت ها در پاسخ به نیاز همسریابی راه اندازی شده و حال برای رهایی از عواقب گرفتار شدن جوانان در دام های این سایت ها، وزارت ورزش و جوانان با کمک موسسه تبیان سازمان تبلیغات اسلامی در حال راه اندازی سایت جدیدی با هدف همسریابی است که با روشی جدید در ثبت اطلاعات راه اندازی می شود.

معاون ساماندهی امور جوانان در وزارت ورزش گفت: این سایت اوایل بهمن ماه امسال راه اندازی می شود و ویژگی آن این است که به جای جوانان، معرف های آنها ویژگی و مشخصات جوانان را در آن ثبت می کنند و البته تعدادی روانشناس و مشاور ازدواج نیز با این سایت همکاری دارند.

وی افزود: امید است با راه اندازی این سایت، سالانه 100 هزار ازدواج به شیوه ای درست انجام شود و مشکل همسریابی جوانان تا حدودی حل گردد.

گلزاری با توصیه به جدی گرفتن موضوع راه اندازی خیرین ازدواج گفت: نهاد خیرین ازدواج نیز به عنوان یک تشکل غیردولتی در اسفندماه امسال با سخنرانی یکی از مسئولان بلندپایه کشوری راه اندازی می شود.

معاون ساماندهی امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان افزود: برای توسعه کشور به فعالیت اجتماعی جوانان نیاز داریم اما متاسفانه دولت قبل با نگاه جوان هراسی تعداد سازمان های مردم نهاد جوانان را از پنج هزار سازمان به 200 سازمان تقلیل داد.

گلزاری گفت: نگاه دولت تدبیر و امید تقویت و توسعه سمن های (انجمن غیردولتی) جوانان است و در برخی از استانها مثل ایلام استانداری مکانی را به فعالیت سمنهای جوانان اختصاص داده است.

وی افزود: خوب است استاندار خراسان رضوی نیز مکانی را که دارای متولی نباشد به فعالیت سازمان های مردم نهاد جوانان اختصاص دهد.

معاون ساماندهی امور جوانان در وزارت ورزش گفت: نخستین مرکز پیشگیری از خشونت کشور امروز (چهارشنبه) در تهران راه اندازی می شود که این مرکز مثل سایر نقاط دنیا با همکاری شهرداری تهران راه اندازی خواهد شد.

گلزاری افزود: در این مراکز 10 درصد فعالیت ها به درمان فردی و کارکلینیکی اختصاص دارد و 90 درصد دیگر به تشخیص عوامل ایجاد خشم در منطقه، برنامه های آموزشی کنترل و مهار خشم، ارائه سخنرانی و پخش نماهنگ اختصاص خواهد داشت.

معاون ساماندهی امور جوانان در وزارت ورزش گفت: در این مراکز، یک سوم هزینه ها را مردم و مراجعان، یک سوم دیگر را وزارت ورزش و جوانان و یک سوم دیگر را شهرداری ها پرداخت می کنند.

وی همچنین از ستاد ساماندهی امور جوانان استان خراسان رضوی خواست یک مسئول اجرایی آینده خود را راه اندازی مرکز پیشگیری از خشونت در مشهد قرار دهد.

گلزاری با انتقاد از بیان آمار در جلسات بدون تصمیم سازی افزود: بیان آمار ناهنجاری ها بدون رسیدن به تصمیمی برای حل، جز حساسیت زدایی نتیجه دیگری ندارد و همین است که در جلسات مختلف آمارهای مختلفی از جمله طلاق یک پنجم ازدواجهای کشور بیان می شود و بعد به راحتی درباره این آمارها شوخی می کنیم و لطیفه می سازیم.

وی گفت: ستاد ساماندهی امور جوانان استانداری جای درد دل و نصیحت نیست، بلکه باید دستور اجرایی برای عمل از دل این جلسات خارج شود.

معاون وزیر ورزش با اشاره به برگزار نشدن جلسات ماهانه ستاد ساماندهی امور جوانان استانداری خراسان رضوی، افزود: نخستین جلسه این ستاد تیر ماه و جلسه دوم آن دی ماه امسال برگزار شده است در حالی که این ستاد در استان باید هر ماه تشکیل جلسه دهد و دستور جلسه اجرایی داشته باشد.(ایرنا)

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
قلب فقط کارش خونرسانی نیست؛ رزق و روزیتون رو هم میرسونه! خوش قلب باشید