جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ / ۱۳:۵۸
کد مطلب: 28727
۰

دانش‌آموزان نگران کنکور نباشند

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش کشور گفت : دانش آموزان متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه ها، نباید نگران کنکور باشند.

به گزارش ایرنا، عبدالرسول عمادی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در زنجان افزود: امسال سوابق تحصیلی 25 درصد در ورود به دانشگاه تاثیر داشته و بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو، هر سال این درصد سوابق تحصیلی افزایش پیدا می کند.

وی یادآورشد: سوابق تحصیلی که در زمان حاضر به سازمان سنجش برای پذیرش دانشجو در دانشگاه ها داده می شود، مربوط به پایه سوم متوسطه نظری است که 25 درصد اعمال می شود و برای کنکور امسال تاثیر سوابق تحصیلی افزایش نیافته و همان درصد سال گذشته است.

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش کشور گفت : با توجه به اینکه بر اساس قانون باید این درصد سالانه افزایش پیدا کند، امسال افزایش 10درصد پیشنهاد و تصویب نشد.

عمادی اظهارکرد: بسیاری از ظرفیت دانشگاه ها مطابق قانون مصوب مجلس باید از کنکور آزاد و بر اساس سوابق تحصیلی اعمال شود.

وی تاکید کرد: با تحقق این مهم اهمیت کنکور به شکل گسترده قبلی در کشور کاهش و بسیاری از ظرفیت های دانشگاهی در سالهای آینده نیاز به کنکور نخواهند داشت.

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش کشور گفت: توجه دانش آموزان در سال های آینده به محتوای آموزشی بیشتر خواهد شد چون این سوابق نتیجه امتحانات نهایی است.

عمادی با اشاره به اینکه مطابق قانون، سال های آینده دروس پایه های دوم و اول و دوره متوسطه هم باید امتحان نهایی داشته باشد، خاطرنشان کرد: موضوع توجه به محتوای آموزشی دوره متوسطه اتفاق خوبی است که انجام خواهد شد و توجه دانش آموزان به درس صرفا برای کنکور نخواهد بود .

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش کشور، با بیان اینکه در قانون سنجش و پذیرش دانشجو سه شیوه برای ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تعیین شده است، گفت: بر اساس این مهم خود داوطلبان با توجه به علاقه مندی خود می توانند یکی از این شیوه ها را اتخاذ کنند.

عمادی شیوه اول پذیرش در دانشگاه را فقط اعمال سوابق تحصیلی دانست و افزود: در این روش داوطلب بر اساس نمره دروس امتحان نهایی در دانشگاهها جایابی می شوند .

وی روش دوم را علاوه بر سوابق تحصیلی، شرکت در آزمون درس های عمومی بیان کرد و ادامه داد: عده ای از داوطلبان خواستار تاثیر امتیاز سوابق تحصیلی و هم شرکت در آزمون درسهای عمومی هستند که در روش سوم علاوه بر این دو مرحله داوطلب متقاضی شرکت در آزمون درس های تخصصی است و این مهم همچون حالت فعلی کنکور می باشد.

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش کشور گفت: آن دسته از داوطلبانی که خواستار رقابت شدید برای رسیدن به کرسی های درجه یک کشور باشند سومین مرحله را انتخاب می کنند.
 

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود،همان فرصت هایی است که توسط افراد عجوا رها می شود