چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۵:۴۶
کد مطلب: 28835
۱

سبد خانواری که شادی ندارد!

سبد خانواری که شادی ندارد!
خدیجه باقرآبادی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس آمارها مردم ایران کمترین پول در سبد خانوار خود را برای تفریح و شادی اختصاص می‌دهند و همین امر باعث شده جزء غمگین‌ترین مردم دنیا باشیم.

وی اهمیت ندادن به تفریح و شادی را ناشی از دلایل مختلف دانست و افزود: این دلایل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تاریخی و سیاسی هستند.

به گفته این کارشناس، نمی‌توان دلایل اقتصادی را نادیده گرفت، زیرا وقتی خانواده‌ها از نظر اقتصادی در فشار باشند، پولی که دارند برای اولویت‌های ضروری و حیاتی صرف می‌کنند‌ تا برای تفریح و شادی.

باقرآبادی خاطرنشان کرد: البته این امر همواره صادق نیست، چون برخی خانواده‌ها هستند که با هزینه بسیار کم تفریح و شادی می‌کنند و از زندگی لذت می‌برند.

وی با بیان اینکه تفریح و شادی تنها مختص به قشر خاصی نیست، عنوان کرد: متاسفانه برخی تفریح را تنها در ریخت و پاش‌های فراوان می‌بییند، در حالیکه گاهی افراد می‌توانند با پختن یک غذای جدید، دیدن یک فیلم طنز، درست کردن یک کاردستی و ... شاد باشند.

این مشاوره معتقد است: مشکلات اقتصادی بهانه افرادی است که بلند نیستند چگونه آسان شادی کنند و از تفریح خود لذت ببرند.

باقرآبادی در ادامه خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان داده آنهایی که تفریح‌های پرتعداد و ارزان دارند، بیشتر از کسانی که تفریح‌های گران و پرهزینه اما کم دارند، لذت می‌برند.

وی همچنین به نقش مسائل فرهنگی و اجتماعی در تفریح نکردن و شاد نبودن افراد اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه این فرهنگ غلط بین ما جا افتاده که افرادی که شاد هستند و می‌خندند سبک هستند، تیپ شخصیتی منفی دارند و ... .

این کارشناس از این فرهنگ به عنوان یک اشتباه نادرست یاد کرد که تا زمانی‌که اصلاح نشود مردم جامعه کمتر به شادی و تفریح روی می‌آورند.

باقرآبادی در ادامه با اشاره به دو بعد جسمانی و روحانی انسان، تصریح کرد: همانگونه که فرد برای جسم خود نیاز به غذا دارد، غذای روح نیز تفریح و شادی است.

وی تاکید کرد: آدمی که شاد نباشد و تفریح نکند، به‌تدریج گوشه‌گیر و افسرده خواهد شد و بسیاری از بیماری‌های جسمانی نیز به عنوان پیامدهای مشکلات روحی در وی پدید خواهد آمد.

به گفته این مشاور، معمولا به افرادی که افسرده هستند توصیه می‌شود ادای آدم‌های شاد و خوشحال را در بیاورند و الکی بخندند‌ که این خود بیانگر اهمیت شادی و تفریح در بهبود روحیه فرد و افزایش کیفیت زندگی او‌ست.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.