جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۰
کد مطلب: 29083
۱

تاثیر معنادار شبکه‌های اجتماعی بر «طلاق»

تاثیر معنادار شبکه‌های اجتماعی بر «طلاق»

به گزارش میگنا، روزبه کردونی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بر اساس یکی از این تحقیقات از هر پنج مورد طلاق در آمریکا، فیس بوک عامل یک طلاق بوده است. در انگلستان نیز مشابه چنین آماری در پی تحقیقات گزارش شده است. در سال 2010 نیز یک پیمایش در آمریکا انجام شده است که اعلام می‌کند از هر پنج وکیل که پیگیر امور طلاق است، چهار نفر شواهدی را در دست داشته‌اند که نشان می‌داده شمار طلاق به دنبال استفاده از فیس بوک افزایش یافته است.

کردونی ادامه داد: آنچه مسلم است این است که فیس بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی بر روی کیفیت رابطه زناشویی اثر می‌گذارند لذا باید محافل دانشگاهی و محققان به صورت علمی این تاثیرات را بررسی کنند.

  کردونی درباره وضعیت ایران و تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر زندگی زوج‌های ایرانی عنوان کرد: از یکسو شمار کاربران اینترنتی ایران طی هشت سال اخیر پنج برابر شده است و از هفت میلیون نفر در سال 1384 به 36 میلیون نفر در سال 1392 رسیده است و از سوی دیگر نسبت طلاق به ازدواج هم در همین بازه زمانی از 10 درصد به 18 درصد رسیده است. با این وصف می توان این سوال را مطرح کرد که آیا افزایش کاربران اینترنتی و فعالین شبکه‌های اجتماعی بر افزایش طلاق تاییر داشته است یا خیر؟

 وی افزود: البته طلاق یک مسئله پیچیده و چندبعدی است و نباید رویکرد تقلیل گرایانه به آن داشت و تنها از یک منظر به آن نگریست، اما می توان این نکته را بیان کرد که در کنار سایر مسائل موثر بر طلاق باید مقوله شبکه‌های اجتماعی را هم در نظر گرفت.

 کردونی درباره اقدامات آسیب شناسانه انجام شده در این خصوص گفت: گروه "فضای مجازی و آسیب‌های نوپدید" در دفتر امور آسیبهای اجتماعی وزارتخانه فعال شده است و با تاکید وزیر رفاه یکی از سیاست‌های این دفتر ایجاد یک گفت‌وگوی اجتماعی و همفکری با صاحبنظران و دانشگاهیان برای کاهش آسیب های اجتماعی مرتبط با شبکه های اجتماعی است.

 

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...