پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۲:۱۱
کد مطلب: 29227
۰
۷

سوالات آزمون سراسری 94 مفهومی است

حسین توکلی گفت: این نوع پرسش ها نشانگر آن است، داوطلبانی که کتب دروس را دقیقا مطالعه کرده باشند، می توانند به سوالات پاسخ دهند؛ در طراحی هر سوال از بخش، قسمت، بحث یا فصولی که وزارت آموزش و پرورش براساس بخشنامه های رسمی آن را حذف کرده سوالی طرح نخواهد شد. وی در ادامه در باره آمار شرکت کنندگان در کنکور 94 اظهار کرد تا ساعت 8 صبح امروز (دوشنبه 20 بهمن ماه 93 ) 23 هزار و 877 داوطلب در آزمون سراسری سال 1394 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ثبت نام کرده اند.
ثبت نام برای شرکت در آزمون سراسری سال 1394 از ساعت 18 روز گذشته( 19 بهمن ماه 93 ) از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org آغاز و در روز سه شنبه 28 بهمن ماه پایان می پذیرد.

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سراسری سال 1394 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از روز شنبه 18 بهمن ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار دارد.
وی افزود: هر داوطلب برای ثبت نام در آزمون سراسری ضرورت دارد در مهلت تعیین شده به سایت سازمان سنجش مراجعه و ضمن مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام (دفترچه شماره 1) آزمون سراسری سال 1394 که بر روی سایت سازمان قرار گرفته، نسبت به دریافت پرینت آن اقدام کنند. با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت نام منحصرا به صورت اینترنتی انجام می شود، لذا داوطلبان لازم است به وسیله کارت های بانکی عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است و پرداخت 150 هزار ریال به عنوان وجه ثبت نام شرکت در آزمون، نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری (با شماره سریال 12 رقمی) اقدام کنند.

به گفته توکلی، در آزمون سراسری سال 1394 دارندگان دیپلم نظام قدیم، بدون توجه به نوع دیپلم و دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی یا فارغ التحصیل دوره پیش دانشگاهی بدون توجه به نوع مدرک پیش دانشگاهی و با توجه به رشته های تحصیلی مورد علاقه خود که در جداول شماره 2 تا 6 دفترچه راهنمای شماره یک درج شده است، می توانند منحصرا متقاضی یکی از گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر یا زبان های خارجی شوند و در تقاضا نامه اینترنتی ثبت نام ثبت کنند. در آزمون سراسری سال 1394 همانند سال گذشته به هریک از داوطلبان گروه های آزمایشی گروه های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان های خارجی اجازه داده شده تا در صورتی که علاقه مند به شرکت گروه آزمایشی هنر نیز می باشند علاقه مندی خود را در تقاضانامه ثبت نام وارد کنند؛ چنین داوطلبانی لازم است مبلغ 150 هزار ریال دیگر به عنوان وجه ثبت علاقه مندی به گروه آزمایشی هنر از طریق سایت سازمان سنجش بپردازند. به همین ترتیب به هریک از داوطلبان گروه های ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و هنر نیز اجازه داده شده تا در صورتی که علاقه مند به شرکت در گروه زبان های خارجی نیز باشند، علاقه مندی خود را در تقاضانامه اینترنتی ثبت نام با پرداخت 150 هزار ریال دیگر اعلام کنند. هر داوطلب می تواند تنها در یکی از گروه های آزمایشی اصلی (علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی) شرکت کند ولی ثبت نام در 2 گروه هنر و زبان های خارجی برای تمامی داوطلبان بدون مانع است.
-
مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: چنانچه داوطلبی علاقه مند به گزینش دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی باشد، لازم است ضمن اعلام علاقه مندی در تقاضانامه نسبت به پرداخت مبلغ 80 هزار ریال از طریق سایت سازمان اقدام و کارت اعتباری مربوط را دریافت کند. براساس مصوبه سومین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو تمامی دیپلم های نظام آموزش جدید رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم نظام جدید خود را طی سال های 1384 تا 1393 اخذ کرده باشند و امتحانات سال سوم دبیرستان آنان به صورت نهایی و سراسری برگزار شده است، مشمول سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی آنها حداکثر به میزان 25 درصد با تاثیر قطعی (مثبت و منفی) در گزینش نهایی آزمون سراسری اعمال خواهد شد.
آزمون سراسری سال 94 برای داوطلبان هریک از گروه های آزمایشی 5 گانه در یک مرحله برگزار خواهد شد و داوطلبان هریک از گروه های 5 گانه در یک جلسه به سوالات عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی پاسخ خواهند داد. سوالات آزمون عمومی و آزمون اختصاصی برای تمامی داوطلبان به صورت تستی 4 گزینه ای است و سوالات از کتب اعلام شده دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی نظام جدید سالی- واحدی که در دفترچه راهنمای سال 94 به عنوان منابع طرح سوال آمده، طراحی می شود. براساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون سراسری سال 1394 در صبح و بعد از ظهر روزهای پنجشنبه 21 و جمعه 22 خردادماه در حوزه های امتحانی مربوط برگزار خواهد شد؛ نتایج اولیه این آزمون به صورت کارنامه تنظیم و در هفته اول مردادماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.

منبع: ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

رامین
Iran, Islamic Republic of
ووووویییی یا خداااااا
یک کنکوری
Iran, Islamic Republic of
سلام خواهش میکنم راهنمایی کنید. من فارغ التحصیل هستم. سوال 36 فرم ثبت نام که نوشته دانش آموز یا فارغ التحصیل: 1.دوره پیش دانشگاهی 2.دیپلم نظام قدیم گرینه یک رو باید انتخاب کنم یا خیر؟
یکی هم فامیلی من آ داره حالا باید آ بنویسم یا ا؟
ممنونم
x
Germany
نکه قبلا مفهومی نبود.اینام دیگه مسخره کردن
/
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم
اکرم
Iran, Islamic Republic of
امسالم سختر از پارسال امیدوارم همگی از پسش بیاییم و موفق بشیم
مهدیس
Iran, Islamic Republic of
ایابدون انصراف از دانشگاه علم کاربردی میتوان در کنکور94 شرکت کرد من ترم دومی هستم و بعد مشکلی پیش نمیاید لطفا جواب بدهید
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
کنکورک زودبرگذار میشه سوالارم ک سخت ترمیدبد ماچی کارکنیم
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
قلب فقط کارش خونرسانی نیست؛ رزق و روزیتون رو هم میرسونه! خوش قلب باشید