جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳ / ۲۱:۰۷
کد مطلب: 29453
۰
یک دکترای طب مکمل تشریح کرد:

مذهب در کاهش علائم افسردگی تاثیر بسزایی دارد

مذهب در کاهش علائم افسردگی تاثیر بسزایی دارد
چگونه مذهب باعث شادی و امید به زندگی می‎شود؟

یک دکترای طب مکمل گفت: اکثر مطالعات پزشکی در نقاط مختلف جهان این نکته را ثابت کرده‎اند که مذهب بر میزان شاد بودن, بالا بردن اعتماد به نفس، امید به زندگی و احساس مفید بودن تاثیر بسیاری دارد.

در طب جدید در مورد دوران شیرخوارگی، نوجوانی و بلوغ در مورد محبت کردن بسیار بحث شده است؛ محبت چه زیاد و چه کم می‎تواند اثرات مثبتی داشته باشد.

رفتارهای غیر طبیعی والدین یا نزاع والدین می‎تواند اختلالات روانی و ذهنی برای بچه‎ها ایجاد کند و برعکس محبت کردن و عاطفه به دیگران خود تاثیر بسیار زیادی بر افراد می‎گذارد و یکی از عواملی که به سلامت روان کمک می‎کند شادی است.

شادی می‎تواند، تاثیر زیادی بر افراد بگذارد و باعث کاهش استرس می‎شود و چیزی که می‎تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد، شادی است.

به گزارش میگنا مهناز زرافشار دکترای طب مکمل در این راستا به خبرنگار تسنیم می‎گوید: جالب است که در طب اسلامی یا طب ایرانی کاملا مشخص است مذهب در سلامت روان تاثیر می‎گذارد. تحقیقات اخیر دانشمندان ثابت کرده‎ افرادی که اعتقادات مذهبی دارند, برای سلامت روانشان خیلی خوب می‎توانند سرمایه گذاری کنند.
-

مذهب در کاهش علائم افسردگی تاثیر بسزایی دارد

وی می‌افزاید: افرادی که اعتقادات مذهبی دارند از انجام فعالیت‎هایی که برای سلامت روانی خطرزاست, ممانعت می‌کنند. مثلا خوردنی‎هایی که منع می‎شود. مثلا در اسلام خوردن گوشت خوک یا شراب حرام است و همین روی سلامت افراد تاثیر مثبت دارد.

این دکترای طب مکمل بیان می‌کند: اکثر مطالعات پزشکی که در نقاط مختلف جهان این نکته را ثابت کرده‎اند که مذهب بر میزان شاد بودن، بالا بردن اعتماد به نفس، امید به زندگی و احساس مفید بودن بسیار تاثیر دارد. مذهب در کاهش علائم افسردگی تاثیر بسزایی دارد و افرادی که به این موضوع اعتقاد دارند، سرعت و میزان بهبودی بیماری‎ها در آن افزایش پیدا می‌کند.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.