چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ - 26 Sep 2018
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۵:۰۱
کد مطلب: 29496
۰

آشنايي با «طرح حیاط پویا» در مدارس

آشنايي با «طرح حیاط پویا» در مدارس
به گزارش دانا، مهزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش امروز در نشست ستاد ملی آموزش برای توسعه پایدار که در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت:‌ مفاهیمی در حوزه تربیت بدنی و سلامت شامل عدالت آموزشی، سبک زندگی، خود مراقبتی و محیط زیست در سطح جهان داریم.

وی ادامه داد: در راستای سیاست‌های آموزش برای توسعه پایدار، مدرسه‌محور بودن، اخلاق‌محوری فعالیت‌ها، برنامه و به کیفیت محور بودن و علمی تخصصی کردن فعالیت‌ها مورد تأکید است.

حمیدی افزود: در آموزش برای توسعه پایدار، تساوی جنسیتی، صلح، حقوق بشر و مبارزه با مواد مخدر از جمله حوزه‌هایی است که قابل عملیاتی کردن است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری المپیادهای درون‌مدرسه‌ای خاطرنشان کرد: این المپیادها را با شعار به مدرسه بازمی‌گردیم سامان داده‌ایم که 3 میلیون دانش‌آموز را تحت پوشش این المپیادها را قرار داده‌ایم و از تهران تا دورترین نقطه تحت پوشش قرار داده شده است و مشارکت والدین نیز بسیار خوب بوده و یک ارتباط تنگاتنگ بین خانواده و مدرسه ایجاد شده است.

وی اضافه کرد:‌ طرح حیاط پویا برای اینکه دانش‌آموزان چاق نباشند در مدارس طراحی و ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت.

حمیدی تصریح کرد: بحث نگاه به بوفه‌های مدارس مورد توجه قرار گرفته و دستورالعملی ابلاغ شد و در خصوص مدارس مروج سلامت و غیر مروج سلامت نیز دستورالعملی ابلاغ شد که بعضی اقلام خوراکی مثل سوسیس، کالباس و نوشابه حذف شد و فقط 2 درصد مدارس از این موضوع تخطی کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید کودکان را تنبیه کنیم؟
کلاس‌های اجباری «سلامت روان» در نیوریورک
توصیه‌هایی برای داشتن روابط دوستانه بهتر
دبستان‌های کشور شکوفه باران شد
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی