کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گلایه‌های آموزش و پرورشی از "کنکور"

5 اسفند 1393 ساعت 11:30

در این میان کارشناسان آموزشی معتقدند آموزش و پرورش با سیستم آموزشی فعلی به کنکور و حواشی آن و در مجموع نحوه گزینش و ورود افراد به آموزش عالی دامن زده است.


تب کنکور سال‌هاست دامن دانش آموزان و خانواده‌های ایرانی را گرفته و ورود به دانشگاه به یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های جوانان ایرانی بدل شده است به گونه‌ای که بسیاری از آنها را وادار می‌کند تا از ابتدای دوره دبیرستان و حتی پیش‌تر از آن با تمرین شیوه‌های تست زنی و حضور در آموزشگاه‌های آزاد، خود را برای کنکور آماده کنند.

از سوی دیگر قانون افزایش سهم نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان در کنکور و حرکت تدریجی به سمت حذف این آزمون ورودی برای حضور در دانشگاه‌ها چندسالی است که کج دار ومریز اجرا شده اما هنوز راه به جایی نبرده است.

در این میان کارشناسان آموزشی معتقدند آموزش و پرورش با سیستم آموزشی فعلی به کنکور و حواشی آن و در مجموع نحوه گزینش و ورود افراد به آموزش عالی دامن زده است.

مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، در همین راستا و با بیان اینکه مقصر دستگاه‌های دیگر هستند اظهار کرد: در مناظره تلویزیونی هفته گذشته رسانه ملی با موضوع کنکور، طوری تلقی شد که گویی کم کاری از جانب آموزش و پرورش است. وی افزود: ما کنکور را برای آموزش و پرورش یک آسیب جدی می‌بینم. همچنین کنکور یک مانع اساسی برای تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پررورش با بیان اینکه حل موضوع کنکور هم دست آموزش و پرورش نیست عنوان کرد: کنکور حلقه وصل آموزش و پرورش، آموزش عالی و بخش غیردولتی است و اگر قرار است حل شود باید مراجع فرادستی نظیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی تصمیمی بگیرند که در مدت معینی شیوه پذیرش دانشجو تغییر کند.

نوید ادهم افزود: امروز مانند 10 و 20 سال گذشته نیست که همان روال پذیرش دانشجو را ادامه بدهیم.


کد مطلب: 29539

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/29539/گلایه-های-آموزش-پرورشی-کنکور

میگنا
  https://www.migna.ir