جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۲:۲۹
کد مطلب: 29595
۱
مدیر کل دفتر سلامت وزارت‌ آموزش و پرورش :

دختران دبیرستانی مشکل بهداشت بلوغ دارند

اجرای طرح «آهن یاری» در مدارس دخترانه کشور

به گزارش میگنا حسن ضیاءالدینی، مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس و با اشاره به طرح‌هایی که برای دانش‌آموزان دختر در مدارس مورد نظر است، اظهار داشت: در حوزه دختران بحث سلامت نوجوانی مورد توجه دفتر سلامت است.

وی افزود: دختران در سن دوره متوسطه (دبیرستان) مشکلاتی در خصوص بهداشت بلوغ دارند که آموزش‌هایی را امسال برای آنها در مدارس در نظر گرفتیم.

ضیاءالدینی با بیان اینکه کار رسیدگی به مشکلات دختران دانش‌آموز را از مدارس شبانه‌روزی آغاز کردیم، گفت: در مجموع 150 هزار مدرسه شبانه‌روزی دخترانه در کشور وجود دارد که آموزش‌ها را آغاز کردیم و رابطان بهداشتی انتخاب شدند تا آموزش لازم به دانش‌آموزان دختر منتقل شود.

وی افزود: با توجه به اینکه دانش‌آموزان دختر در دوره دبیرستان با مشکلات بلوغ مواجه هستند، لذا برنامه‌های مختلفی برای آنها در دستور کار است.

وی به یکی از برنامه‌هایی که برای دختران دانش‌آموز تدارک دیده شده است اشاره و خاطرنشان کرد: به علت وجود کم خونی در دانش‌آموزان از سالها قبل موضوع «طرح آهن یاری» در مدارس دخترانه وجود داشته است.

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش افزود: طرح آهن یاری را با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مدارس ادامه می‌دهیم.

ضیاءالدینی با بیان اینکه طرح آهن یاری در مدارس دخترانه متوسطه دوره اول و دوم اجرا می‌شود، تصریح کرد: تاکنون موفق شده‌ایم تا 40 درصد مدارس دخترانه متوسطه اول کشور و 10 درصد مدارس دخترانه متوسطه دوم کشور را تحت پوشش قرار دهیم.

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در این طرح در هر هفته یک قرص آهن که در هر ماه چهار عدد قرص می‌شود به دانش‌آموزان دختر داده می‌شود، گفت: 100 درصد مدارس دخترانه دوره متوسطه دوم تحت پوشش طرح آهن یاری قرار خواهند گرفت.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.