کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عواقب مصرف خودسرانه کورتون

13 اسفند 1393 ساعت 13:18

یک فوق تخصص روماتولوژی با اشاره به عوارض مصرف خودسرانه بیش از حد کورتن مانند فشارخون و دیابت گفت: عوارض ناشی از مصرف خودسرانه کورتن با قطع این دارو از بین می‌رود.


عبدالرحمان رستمیان، فوق تخصص روماتولوژی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: مصرف خودسرانه کورتون عوارضی مانند فشارخون و دیابت برجا می‌گذارد اما این عوارض پس از قطع مصرف این دارو از بین خواهد رفت.

وی تصریح کرد: کورتون علاوه بر سودها که برای بیماران دارد عوارضی هم دارد که باید توسط پزشک کنترل شود در غیر این صورت عوارض شدیدی مانند فشار خون، پوکی استخوان، آب مروارید، دیابت در صورت داشتن زمینه‌های لازم و چاقی  را در پی خواهد داشت.

رستمیان خاطرنشان کرد: دز و میزان مصرف کورتون باید مناسب باشد و توسط پزشک تجویز شود چرا که اگر بیمار نیاز به دز بالا نداشته باشد ولی آن را مصرف کند عوارض زیادی در پی خواهد داشت و این عوارض با افزایش دز و زمان مصرف افزایش می‌یابد مگر اینکه پزشک کورتون را تجویز کند.

این فوق تخصص روماتولوژی گفت: پزشک با توجه به تحصیلات و تخصص خود می‌داند که سود کورتون در چه مواقعی از عوارض و زیان‌های آن بیشتر است. خوددرمانی یا دگردرمانی با کورتون به هیچ وجه مجاز نیست و حتی داروخانه‌ها باید فقط با نسخه پزشک این دارو را تجویز کند.

وی افزود: یکی از خصوصیات کورتون اشتهاآوری است که اگر دز مصرف آن پایین باشد این خصوصیت آن تاثیرگذاری زیادی نخواهد داشت.

 

 


کد مطلب: 29710

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/29710/عواقب-مصرف-خودسرانه-کورتون

میگنا
  https://www.migna.ir