کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

علت عدم تمایل به خوردن صبحانه در تیروئیدی‌ها کشف شد

22 اسفند 1393 ساعت 19:27

افراد مبتلا به طیف مشکلات تیروئیدی می‌توانند دچار نوعی اختلال دیگر نیز باشند که سبب حساسیت و واکنش دستگاه گوارش آنها به یک سری مواد خوراکی گیاهی شود.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، کارشناسان هشدار می‌دهند افراد مبتلا به بیماری تیروئید چه تیروئید کم کار و چه تیروئید پرکار می‌توانند مستعد ابتلا به بیماری سلیاک باشند. گفتنی است، بر اساس جدیدترین پژوهش‌ها در تیروئید پرکار به دلیل ترشح هورمون تیروکسین افراد دچار بیش فعالی، عصبانیت، اضطراب و از دست دادن وزن می‌شوند در صورتی که در تیروئید کم کار معمولاً خستگی، بی حالی و افزایش وزن در فرد به وجود می‌آید.

کارشناسان اعتقاد دارند افراد مبتلا به تیروئید به دلیل ماهیت خود ایمنی این بیماری می‌توانند مستعد ابتلا به سلیاک و عوارض جانبی ناشی از آن مانند حساسیت به گلوتن، پروتئین موجود در گندم، جو و گندم چاودار باشند. این افراد می‌توانند بعد از خوردن غذاهای حاوی گلوتن دچار حالاتی مانند نفخ، اسهال و درد معده شوند.
این تحقیقات توسط پژوهشگران دانشگاه ویلز و کاردیف به دست آ‌مده است. کارشناسان توصیه می‌کنند افراد مبتلا به تیروئید در صورت وجود دل درد، اسهال و یا احساس نفخ سریعاً به پزشک متخصص مراجعه کنند.


کد مطلب: 29886

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/29886/علت-عدم-تمایل-خوردن-صبحانه-تیروئیدی-ها-کشف

میگنا
  https://www.migna.ir