کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس انجمن علوم اعصاب ایران اعلام کرد

عوامل مؤثر در سکته‌ مغزی

7 فروردين 1394 ساعت 0:44

مصرف سیگار، چربی و فشارخون شانس سکته را بالا می‌برد، سبزی و میوه پایین


رئیس انجمن علوم اعصاب ایران گفت: فشار، قند و چربی خون بالا، مصرف سیگار و مواد مخدر، سابقه خانوادگی،‌دیابت و کم تحرکی جزو عواملی است که در ابتلا به سکته‌های مغزی مؤثر است.

به گزارش میگنا دکتر حسین پاکدامن در گفت‌وگو با فارس، گرفتگی رگ، پارگی آن و حرکت لخته خون را عامل بروز سکته‌‌های مغزی عنوان کرد و اظهار داشت: فشار و چربی خون بالا، مصرف سیگار و مواد مخدر، سابقه خانوادگی و کم تحرکی جزو عواملی محسوب می‌شود که در ابتلا به سکته‌های مغزی است.

این متخصص مغز و اعصاب با تأکید بر داشتن سبک زندگی سالم با مصرف مواد غذایی کم نمک و کم روغن و تحرک کافی، گفت:‌ سکته‌ مغزی که بر اثر گرفتگی رگ رخ می‌دهد، در ایران 10 سال زودتر از سایر کشورهای دنیا است، افزایش چربی، فشار و قند خون، چاقی و مصرف سیگار فرد را مستعد گرفتگی رگ و سکته‌های مغزی می‌کند.

رئیس انجمن علوم اعصاب ایران ادامه داد: همه افراد به ویژه افرادی که سابقه خانوادگی مشکلات عروقی دارند باید فشار، چربی و قند خون خود را کنترل کنند و با مصرف مواد غذایی سالم مانند میوه‌ها، سبزی‌ها و لبنیات تازه و کم چرب مانع از بروز سکته‌های مغزی در خود شوند.

این نوروژیست تصریح کرد: ذخایر گلوکز و اکسیژن در مغز محدود است و به محض کاهش آنها مغز با مشکل جدی مواجه می‌شود، بنابراین باید فرد مبتلا به سکته‌های مغزی را هرچه سریعتر به نزدیکترین مرکز درمانی ارجاع داد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: آموزش به افراد جامعه برای داشتن سبک زندگی سالم با مصرف مواد غذایی سالم و تحرک کافی و شناساندن عوامل مستعد کننده سکته‌های مغزی و علایم آن برای مدیریت موقعیت‌هایی که در آن فردی دچار سکته‌های مغزی می‌شود. ضروری است.


کد مطلب: 30065

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/30065/عوامل-مؤثر-سکته-مغزی

میگنا
  https://www.migna.ir