شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ - 25 Nov 2017
میگنا : معلم یک گنجینه‌ ناب است
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ / ۰۱:۱۸ -
30 Mar 2015
کد مطلب: 30113
۱

داروهای خواب‌آور بی‌خوابی را تشدید می‌کنند

دکتر خسرو صادق نیت فلوشیب اختلال‌های خواب درگفتگو با باشگاه خبرنگاران به نوعی اختلال خواب اشاره کرد و گفت: برخی از افراد حدود هفت یا هشت ساعت می‌خوابند اما وقتی بیدار می‌شوند همچنان احساس کسالت می‌کنند. باید توجه داشت که یک مشکل جدی که می‌تواند بی‌خوابی را تشدید کند، استفاده از داروهای خواب‌آور از دسته بنزودیازپین‌ها است که نامشان با پام تمام می‌شود.
وی ادامه داد: از این نوع داروها می‌توان به دیازپام، اگزازپام و ... اشاره کرد .آثار این داروها در یکی دو هفته اول شروع مصرف خوب است اما بدن فرد پس از مدتی به آنها عادت کرده و اثرات دارو به تدریج از بین می‌رود و دیگر کارساز نخواهد بود.
صادق نیت تأکید کرد: در واقع فرد با دو مشکل یعنی بی‌خوابی و وابستگی به دارو مواجه است که اگر مصرف آن را قطع کند شرایطش بدتر خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: اگر فرد از بی‌خوابی رنج می‌برد قبل از مزمن شدن آن و قبل از این که به دارویی وابسته شود با پزشک مشورت کند تا علت آن بررسی و درمان شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

شکست خوردن و زمین خوردن یک اتفاق است تسلیم‌شدن و بلندنشدن یک انتخاب است. نگذار انتخاب‌هایت اسیر اتفاق‌ها شود..!!!