سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ / ۰۲:۵۱
کد مطلب: 30153
۰

پذیرش بدون آزمون در ۴ دانشگاه برای استعدادهای درخشان

به گزارش مهر، پذیرش دکترای بدون آزمون استعداد درخشان برای سال تحصیلی ۹۴-۹۵ در این دانشگاهها صورت می گیرد.

دانشگاه قرآن و حدیث ویژه طلاب

متقاضیان به ۲ شیوه ثبت نام از طریق سایت و یا ارسال مدارک از طریق پست تا تا ریخ ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۴ می توانند در مقطع دکترای بدون آزمون دانشگاه قرآن و حدیث ثبت نام کنند.

رشته های مورد پذیرش در این دوره شامل علوم قرآن و حدیث، کلام امامیه و علوم و معارف نهج البلاغه است.

آزمون ورودی این دوره در تاریخ ۸ خرداد ماه ۱۳۹۴ و در استان قم برگزار می شود.

دانشگاه تربیت مدرس

فراخوان پذیرش دانشجو از طریق آئین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان (برگزیدگان علمی) در دوره دکترای تخصصی سال ۹۴ دانشگاه تربیت مدرس اعلام شد.

دانشگاه تربيت مدرس به منظور فراهم کردن زمينه جذب برگزيدگان علمي و مستعد مقطع كارشناسي ارشد دانشگاه ها و موسسه هاي آموزش عالي كشور و در راستاي اجراي آيين نامه پذيرش بدون آزمون استعدادهاي درخشان در دوره تحصيلي دكتري مصوب جلسه مورخ ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ شوراي هدايت استعدادهاي درخشان  نسبت به پذيرش برگزيدگان علمي واجد شرايط عمومي و اختصاصي در دوره هاي دكتري تخصصي اقدام کرده است.

داشتن ميانگين معدل كل ۱۶ و بالاتر در دوره كارشناسي و ميانگين كل ۱۷ و بالاتر بدون احتساب نمره پايان نامه در دوره كارشناسي ارشد از جمله شرایط شرکت در این دوره است.

همچنین نباید بیش از ۲ سال از زمان فارغ التحصیلی متقاضیان گذشته باشد.

داوطلبان واجد شرايط برای شرکت در این دوره  لازم است حداكثر تا روز دوشنبه مورخ ۳۱ فروردین ۳۹۴ نسبت به ثبت نام الكترونيكي از طريق سامانه جامع دانشگاهي (گلستان) اقدام و مدارك مورد نياز به شرح زير را به فرمت مناسب تهيه و در سامانه مذكور در محل هاي مناسب بارگذاري کنند.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دانشگاه صنعتی امیرکبیر به منظور ارتقای کیفی دوره های دکتری و حمایت از استعدادهای درخشان و در چارچوب ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری و آیین نامه داخلی، تعداد محدودی از فارغ التحصیلان و دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد را برای ورود به دوره دکتری سال ۹۵-۹۴ بدون آزمون پذیرش می کند.

شرایط عمومی برای پذیرش درخواست متقاضیان شامل داشتن معدّل حدّاقل ۱۷ (بدون احتساب نمره پایان نامه) در مقطع کارشناسی ارشد، داشتن حدّاقل نمره ۱۸ پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد است.

متقاضیان باید فرم درخواست را از طریق سایت اینترنتی دانشگاه صنعتی امیرکبیر پر کرده و پرینت فرم ثبت نام اینترنتی و مدارک لازم و واریز مبلغ ۹۵ هزار تومان به حساب درآمدهای اختصاصی دانشگاه امیر کبیر را فقط از طریق پست پیشتاز حداکثر تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ به اداره استعدادهای درخشان دانشگاه به آدرس: خیابان حافظ، روبروی خیابان سمیّه، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ساختمان آموزش کلّ، طبقه دوّم، اتاق ۹ ، صندوق پستی۱۵۹۱۶۳۴۳۱۱ ارسال کنند.

دانشگاه شاهد

دانشگاه شاهد نیر در راستای آیین نامه شماره ۶۷۲۷۲/۲۱ مورخ ۱۸ تیر ماه ۱۳۹۳ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از بین دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد ویا دانشجویان کارشناسی ارشد که تاپایان شهریور ماه سال۹۴ دانش اموخته می شوند از طریق بررسی سوابق علمی (آموزشی ، پژوهشی ، هنری و فناوری) ، بدون شرکت درآزمون نیمه متمرکز، و در ۱۷ رشته دانشجو می پذیرد.

داشتن میانگین کل ۱۶ و بالاتر در دوره کارشناسی و میانگین کل ۱۷ و بالاتر بدون احتساب نمره پایان نامه در دوره کارشناسی ارشد و کسب حداقل ۷۰ امتیاز از فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی پیوست از جمله شرایط شرکت در این دوره است.

متقاضیان شرکت در این دوره باید مدارک شناسایی خود همراه با فیش پرداختی به مبلغ ۶۰ هزار تومان به حساب دانشگاه شاهد را تا تاریخ ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ به آدرس این دانشگاه ارسال کنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
چه سكوتی دنیا را فرا می‌گرفت اگر هركس به اندازه عملش صحبت می‌كرد