کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لیپوفیلینگ یا تزریق چربی چیست؟

15 فروردين 1394 ساعت 1:07

روش لیپوفیلینگ یا تزریق چربی یکی از روشهای مورد استفاده در درمان ناهنجاری های ساختاری صورت ناشی از بیماری‌های مختلف پوستی، آسیب‌های وارده به پوست یا بهبود نمای ظاهری صورت بر اساس ترجیح زیبا شناسی فرد می‌باشد.


دکتر رباطی متخصص پوست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: روش تزریق چربی از سال 1975 با به کارگیری مقداری از چربی‌های حاصل از عمل لیپوساکشن جهت تزریق مجدد به صورت ابداع شد و از آن زمان در طی 4 هفته به مرور اصلاح و تکمیل شد. 
وی افزود: موارد کاربرد این روش امروزه بسیار متنوع بوده و شامل موارد ذیل است. 
 
- پیری پوست 
- لاغری صورت و گونه‌ها
- اصلاح خط خنده 
- پر کردن چین چانه 
- شکل دهی لب‌ها 
- بهبود نمای ظاهری رگ‌های برجسته پشت دستها 
- بهبود ظاهر فرو رفته پوست ناشی از برخی بیماری‌های مانند مورفه آولیپوآتروفی
رباطی راجع به نحوه‌ی انجام تزریق ژل اضافه کرد: در این روش ابتدا از قسمتهایی از بدن مانند باسن کناره ران،‌یا شکم که تجمع چربی قابل توجهی وجود دارد مقداری چربی برداشت می‌شود. 
 
دراین مرحله پس از بی‌حسی موضعی حجمی حدود 500-300 سی سی محلول بی‌حسی رقیق شده در سرم نرمال سالین در ناحیه برداشت تزریق می‌شود سپس یک یا دو سوراخ کوچک در پوست ناحیه ایجاد شده و سپس با استفاده از سوزن‌هایی مخصوص حدود 100 سی‌سی چربی ازناحیه ساکشن می‌شود. پس از این مرحله،آماده سازی و خالص سازی چربی برداشت شده انجام شده و در نهایت چربی آماده شده پس از بی‌حسی صورت و یا هر ناحیه مورد نیاز با استفاده از سوزن‌هایی کوچکتر تزریق می‌شود. 
 
 


کد مطلب: 30165

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/30165/لیپوفیلینگ-یا-تزریق-چربی-چیست

میگنا
  https://www.migna.ir