جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۰
کد مطلب: 30201
۱
۲

دعوت سازمان نظام پزشکی از پزشکان برای تجمع علیه سریال "درحاشیه "

به گزارش ایلنا؛ از ابتدای ساخت سریال درحاشیه که موضوع آن درباره جامعه پزشکی‌ست؛ اعتراضاتی ازسوی وزارت بهداشت و شخص وزیر طرح و سیدحسن هاشمی(وزیر بهداشت) در دو نامه جداگانه این اعتراض را اعلام نیز کرد. او موفق شد در مقطعی جلوی ساخت سریال را نیز بگیرد. که این تندروی با روی کار آمدن علی اصغر‌پور محمدی به‌عنوان معاون سیما رو به تعادل نهاد و سرانجام سریال به آنتن سیما رسید.
با این وجود؛ جامعه پزشکان که بسیاری از مردم و کارشناسان؛ اعتراضات زیادی به نحوه‌ی عملکرد آنان وارد می‌دانند؛ در تازه‌ترین حرکت اعتراضی خود این‌بار قصد دارد تجمع راه بیندازد.
جالب اینجاست که دعوت برای این تجمع ازسوی سازمان نظام پزشکی صورت گرفته و این نهاد به دنبال آن است که با دریافت مجوز قانونی، تجمع اعتراض‌آمیز خود را برگزار کند.

سازمان نظام پزشکی در سایت خود نیز پوستری از سریال درحاشیه منتشر و با لقب دادن "برنامه‌ی هتاکانه" به این سریال؛ از پزشکان تقاضا کرده در تجمع اعتراض‌آمیز شرکت کنند.
در این سایت آمده: "درصورتیکه با شرکت در تجمع قانونی و اعتراض حضوری (با کسب مجوزهای لازم) به پخش برنامه هتاکانه «درحاشیه» و رویه صدا و سیما، موافق هستند شماره نظام پزشکی و همچنین کد ملی خود را وارد کنند."

-
7 هزار پزشک در اعتراض به سریال مهران مدیری آماده تجمع شده اند

مشاور رئیس سازمان نظام پزشکی از اعلام آمادگی بیش از ۷ هزار تن از پزشکان برای شرکت در تجمع نسبت به رویه صدا و سیما خبر داد و گفت: ما پرسش داریم چرا نسبت به سایر حرفه‌ها و مشاغل سریال طنز ساخته نمی‌شود و آنان مورد انتقاد قرار نمی‌گیرند.
به گزارش آنا، رضا لاری‌پور در واکنش به پخش سریال در حاشیه به کارگردانی مهران مدیری گفت: در پی رویه نامناسب سازمان صدا و سیما در ۱۸ ماه گذشته نسبت به جامعه پزشکی کشور، سازمان نظام پزشکی طی دعوت اینترنتی از پزشکان کشور خواست در تجمع اعتراض آمیز نسبت به این سریال شرکت کنند.

او گفت: اگر دولت در نظام سلامت دستاورد مثبت و اقدامات چشمگیری انجام داده است و نسبت به آن مانور سنگینی در رسانه‌ها ارائه می‌کند، جز با همت و فداکاری جامعه پزشکی امکان پذیر نبوده است در حالی که متاسفانه سریال جدید «در حاشیه» مملو از لودگی و غیر منصفانه و فارغ از هر گونه آثار هنری است و این روند باعث تخریب روابط بین جامعه پزشکی و بیماران می شود.
او با تاکید بر اینکه بار‌ها از ابتدای دی ماه سال گذشته نسبت به این موضوع تذکر و نامه نگاری شده، ادامه داد: همچنین توضیح داده شد که این موجبات تخریب رابطه بین پزشک و بیمار خواهد شد و حتی بیش از آنکه پزشکان از سریال آسیب ببینند مردم و سلامت آنان متضرر خواهد شد. پس از آن نیز حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت نامه‌ای ارسال شد که جناب حجت الاسلام‌پور محمدی به عنوان معاون سیما پاسخ داد.
سخنگوی سازمان نظام پزشکی گفت: همزمان از اعضای انجمن‌های علمی تخصصی پزشکی دعوت و در سازمان نظام پزشکی جلسه‌ای در این خصوص تشکیل شد و نتیجه‌ این جلسه به رئیس شورای سیاست‌گذاری سیما منعکس شد؛ در ‌‌نهایت اسم سریال و بخشی از سناریو تغییر کرد و در نامه‌ها موکدا اعلام شد که تصاویر پزشکان غیر منصفانه و غیر قابل درک از سوی جامعه پزشکی است. در ‌‌نهایت این سریال آغازگر اعتراضات بسیار زیادی از سوی پزشکان به سازمان نظام پزشکی شد.
لاری‌پور ادامه داد: این رویه صدا وسیما موجبات ناراحتی و آزردگی پزشکان را فراهم کرد. البته ما صبر کردیم که چند قسمت از سریال پخش شود، پس از آن واکنش نشان دهیم که این بار نامه‌ای از سوی رئیس کل سازمان نظام پزشکی دکتر علیرضا زالی به رئیس سازمان صدا وسیما ارسال شد که این سریال نمی‌تواند کمک کننده باشد و اثری جز تخریب در رفع مشکلات جاری کشور نخواهد داشت.
او با اعلام اینکه هنوز از سوی سرافراز پاسخ و واکنشی نسبت به نامه دکتر زالی از سوی سازمان صدا وسیما اعلام نشده است، گفت: ما پرسش داریم چرا نسبت به سایر حرفه‌ها و مشاغل سریال طنز ساخته نمی‌شود و آنان مورد انتقاد قرار نمی‌گیرند.
مشاور رئیس سازمان نظام پزشکی یادآور شد: مقام معظم رهبری بار‌ها در جلسات شورای عالی نظام پزشکی و حتی در هنگام ترخیص از بیمارستان به تکریم و تقدیر از پزشکان کشور پرداختند، بنابراین من نمی‌دانم اقدامات و عملکرد جامعه پزشکی با کدام رویه جاری مملکت و یا با کدام دیدگاه مدبرانه رهبر انقلاب منافات داشته که این گونه سریالی تولید و پخش می‌شود، صدا وسیما در گذشته نیز با ساخت سریال «ثریا» و آمارهای مجعول و غیر واقعی سعی در ارائه اطلاعات و آگاهی‌های نادرست به مردم داشته است.
وی تصریح کرد: ساخت این سریال سفارشی موجبات ناراحتی جامعه پزشکی را فراهم کرده است و حداقل آگاهی از قانون نیز در آن رعایت نشده بود بنابراین پس از پخش سریال نظرسنجی صورت گرفت و معترضان نسبت به این سریال اعلام آمادگی کردند تا چگونگی استراتژی لازم نسبت به سازمان صدا و سیما در پیش گرفته شود.
لاری‌پور گفت: بسیاری از پزشکان در صدا و سیما با برنامه‌های عمومی پزشکی سعی در آگاه سازی مردم و شهروندان نسبت به مسائل تندرستی و سلامت دارند در حالی که هیچ یک از مشاغل چنین رویکردی تاکنون نداشته است.
او یادآور شد: اینکه ما جامعه پزشکی را از خطا و اشتباه مبرا بدانیم کاملا نادرست است و سازمان نظام پزشکی و نظام سلامت اجازه هرگونه نقد و انتقاد سازنده را به مردم و طنزپردازان می‌دهد اما کدام پزشکی، رفتار و حرکاتی همراه با لودگی دارد و در بیمارستان چوپانی و یا رقاصی می‌کند مگر اینکه مشاعر خود را از دست داده باشد. این سریال مملو از وهن و لودگی و کاهش ارزش آثار هنری است. واقعیت امر اینست که حتی برخی حرکات و لودگی را ما در نمایش‌های رو حوضی هم نمی‌بینیم.

او در خصوص تعداد ثبت نام کنندگان در نظرسنجی سازمان نظام پزشکی برای اعتراض قانونی به پخش سریال «در حاشیه» از سیما گفت: تاکنون بیش از ۷هزار تن از پزشکان برای شرکت در این تجمع اعلام آمادگی کرده‌اند که یک چهارم جمعیت جزو برگزاری تجمع هستند که البته این ۲۰ درصد تنها حاضر به تجمع هستند. این تجمع در مخالفت با رویه صدا و سیماست و تنها نسبت به سریال نیست اما پخش این سریال آغازگر این اعتراضات بوده است.
او گفت: برهمین اساس در صورتی که مجوزهای رسمی از سوی مراکز ذی ربط دریافت شود زمان و مکان برگزاری تجمع متعاقبا اعلام خواهد شد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا زور بهتان داره با پول این مردم بدبخت کلاس گذاشتین و افاده میاین باید به عنوان یک بیمار برین بیمارستان بستری شین تا ببینین بیمار چی میکشه چی میبینه رحمت به پدر و مادر مدیری که حرف دل این مردم بدبخت رو گفته اما متاسفانه در جامعه ما حقیقت تلخه کسی زیر بارش نمیره نمیشینه با دید واقع بینانه و به دور از هر حب و بغضی قضایا رو ببینه وقتی مریض میشی به زور باید دکتر رو مجبور کنی خوب دردت رو گوش بده میری بیمارستان باید بیفتی رو دست وپای اون نگهبان بی ادب دم در تا خدمتکارو پرستار و دکتر باید از کانال وارد بشی تا به مریضت رسیدگی بشه من همین الان باپرستارهای بدتر از سریال در حاشیه به خاطر مریضم سر و کار دارم به ولله اگه حتی سرم دست بچه رو ببندن میگم سرم تمام شده میگه خانوم دستامونو شستیم چای بخوریم بده اون خدمتکار در بیاره و خدمتکار در حال نظافت با همون دستای کثیف سرم رم رو از انژیوکت میکشه بعد میگن ساندویچی دستاش آلودست به با زخمی رو پا رفتم دکتر به اصطلاح متخصص پوست حتی زخم نگاه نکرد حرفم رو گوش ناد و در عالم هپروت هزیانی برا نوشت که ادم خندش میگرفت و فقط ویزیتشو تمامو کمال گرفت و من از اول به دکترهای دیگر مراجعه کردم آقای وزیر کجایی چهار سانتی مانتال افاده ای دورتو گرفتند نامه مینویسی و بیانیه صادر میکنی به فکر درد مردم باش منی که یک ساله با دندانهای خراب و دردشان زندگی میکنم نمی تونم سونوگرافی بگیرم با اون هزینه هاش میدانید چطور با سهل انگاریهای وحشناک چه اسان مردم رو کور میکنند فلج میکنند و راهی قبرستان میکنند اگر واقع بین باشین مدیری راست گفته
amir
Iran, Islamic Republic of
100% حق با شماست
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود،همان فرصت هایی است که توسط افراد عجوا رها می شود