جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ / ۱۱:۱۱
کد مطلب: 30379
۱

یک نسخه ساده برای سلامتی

یک نسخه ساده برای سلامتی
متخصصان موسسه تحقیقات موادغذایی در آمریکا به این موضوع پی بردند که برخی مواد خوراکی به طور طبیعی سلامت بدن را در مقابل انواع بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی و سرطان حفظ می‌کنند.
مطالعات انجام شده در مورد رژیم‌های غذایی مناسب حاکی از آن است که خوردن حجم قابل توجهی میوه و سبزی برای حفظ سلامت بدن ضروری است که دلیل آن، فوائد ناشی از ترکیب‌های پلی‌فنولی است.

دکتر «پاول کرون» متخصص ارشد این مطالعه گفت: زمانی که سیب و چای سبز همزمان با هم مصرف شوند مقدار ویژه‌ای از ترکیب پلی‌فنول در بدن تولید می‌کنند که در نتیجه به توقف فعالیت مولکول‌های هشداردهنده به نام VEGF منجر می‌شود. VEGF در بدن موجب می‌شود رگ‌های خونی در فرآیندی شکل بگیرند که به رگ‌زایی معروف است و زمینه بروز سرطان را ایجاد می‌کند. فرآیند رگ‌زایی همچنین در فراهم آوردن شرایط تولید پلاک‌های تصلب شرایین که سرانجام به سکته قلبی و مغزی می‌انجامد، نقش دارد.

در این مطالعه متخصصان از رگ‌های خونی برای بررسی این تاثیر استفاده کرده و دریافتند حتی زمانی که دوز کمی از پلی‌فنول موجود در سیب و چای سبز استفاده شود به طور کامل از فعال شدن VEGF جلوگیری می‌کند.

این اولین مطالعه‌ای است که توانسته با استفاده از خوراکی‌های حاوی پلی‌فنول فعالیت VEGF را متوقف کند.

به گزارش مدیکال دیلی، در مطالعات گذشته نشان داده شده بود پلی‌فنول موجود در چای سبز از این توانایی برخوردار است تا سلول‌های سرطانی را از بین ببرد و از رشد آن‌ها جلوگیری کند چرا که پلی‌فنول‌ها از آنتی اکسیدان‌های طبیعی به حساب می‌آیند. زمانی که سن فرد افزایش می‌یابد یا سلول‌هایش مورد حمله سلول سرطانی قرار می‌گیرد یک الکترون از دست می‌رود.
آنتی اکسیدان‌ها این الکترون از دست رفته را در اختیار سلول‌ها قرار می‌دهند تا بتوانند به وضعیت سلامت گذشته خود بازگردند و فرصت مقابله با سرطان را بدست آورند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.