پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ / ۱۲:۱۶
کد مطلب: 30399
۱
۳
مشاور وزیر بهداشت

تعرفه خدمات پزشکی باید ۶ برابر شود

ایرج فاضل در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس از بیم ها و امیدهای خود در نظام سلامت کشور صحبت کرد و درباره پیشرفتها و عقبگردهای حوزه سلامت و آنچه به قول او چاله چوله های سیستم بهداشت و درمان کشور است، سخن گفت.

وزیر اسبق بهداشت در پاسخ به پرسشی درباره تعرفه های پزشکی که سال گذشته حدود ۱۲۰ درصد رشد کرد، گفت:‌ به نظر من بیشترین جفا در این کشور در حق پزشکان شده است، تعرفه‌هایی که وجود دارد عجیب و غریب است حالا ما آمدیم و تعرفه های پزشکی فقیرترین کشورهای منطقه مثل بنگلادش،پاکستان، هندوستان، عراق و سوریه را معیار قرار دادیم و معدل گرفتیم تا تعرفه‌ها تا حدی اصلاح شود.

رئیس جامعه جراحان ایران ادامه داد: ما دیدیم که تعرفه‌های پزشکی حتی در فقیرترین کشورهای منطقه ما حدود ۳ برابر بیشتر از ایران است، ۳۰ سال است که به پزشکان می‌گویند؛ مردم ندارند، نگیرید، با کدام حرفه این کار را کرده‌اند، جامعه پزشکی تا کی می‌تواند، تمام یارانه های سلامت مردم را تقبل کند.

فاضل گفت: به نظر من تعرفه های پزشکی در کشور ما فاجعه است؛ هنوز هم واقعی نیست و همین تصمیم های اشتباه که افرادی نادان به وجود آورده‌اند باعث این وضعیت زیرمیزی شده است، این انحرافات که به وجود آمده دست ساز مسئولانی است که تصمیمات اشتباه گرفته‌اند.
بنابراین تعرفه‌های پزشکی هنوز باید ۶ برابر بشود تا عادلانه بشود اما چون نمی‌توانند، این افزایش را فعلاً اعمال کرده‌اند که تازه یعنی هنوز هیچ.
رئیس جامعه جراحان ایران درباره انتقادات برخی گروههای جامعه پزشکی از جمله پرستاران گفت: پرستاران هم در این مملکت هیچ وقت حقشان داده نشده است، پرستاری یکی از دشوارترین کارهاست و این حقوقی که به آنها می‌دهند؛ به هیچ وجه سزاوار کار آنها نیست، برای همین بسیاری از آنها بعد از تحصیل کار نمی‌کنند. مشروح این مصاحبه با خبرنگار بهداشت و درمان فارس هفته آینده منتشر می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ملک
Iran, Islamic Republic of
آخی حیوونکیاااا چقد در حقشون اجحاف شده.واسه 2 دقیقه حداقل 40 تومن میگیرن.بی انصافیه!!!!!!!!!
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
صحبتهاش جای بسی تاسفه که فقط به فکر پر کردن جیبشون هستند.فکر کنم با اخلاق باید خداحافظی کرد..............
sara
Iran, Islamic Republic of
واقعا شرم آوره ... کاش در آمد مردم ایران رو با درآمد بقیه کشورها مقایسه می کردی بعد این چرندیات رو می بافتید.چندش آوره آدم هایی با این اندازه درک باید اظهار نظر کنن. بعدهم به جای این که کیلو کیلو آدم بی سواد وارد جامعه پزشکی کنید سطح علمی شون بالاتر ببرید تا تشخیص های اشتباهشون جون ملت رو به خطر نندازن .
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم